A GM folytatná az együttműködést a Ladával

2006.06.15. 14:10

Szinte kész tényként kezeltük, hogy megszűnik a GM-AvtoVAZ vegyes vállalat, pedig egyelőre szó sincs erről.

A GM európai részlegének elnöke, Carl Peter Forster egyenesen úgy fogalmazott, hogy kár volna, ha nem tudnák továbbfejleszteni az együttműködést, amelyet a GM sikeresnek tart. Az utóbbi hónapokban az AvtoVAZ tavaly kinevezett, új vezetése többször is utalt rá, hogy szívesen megszabadulna a GM-től, akár úgy, hogy eladja saját 41,5%-os részesedését a GM-AvtoVAZban, akár úgy, hogy megveszi az amerikai partner ugyanekkora részvénycsomagját. A GM-nél azonban úgy vélik, hogy a tavalyi évben több mint 50 ezer autót értékesítő vegyes vállalat sikeresen működik, és a jövőben mindenképp érdemes volna folytatni a kooperációt. Az AvtoVAZ részéről egyelőre nem reagáltak a felvetésre, de egész biztos, hogy még az idén kiderül, miként alakultak a tárgyalások a két cég között.

A General Motors most egyértelműen sokkal több figyelmet szentel Oroszországnak, mint eddig bárikor, mivel úgy tűnik, Kína után ez lehet a következő piac, ahol komoly keresletnövekedés várható néhány éven belül. A GM-nek így az volna a legjobb, ha minél nagyobb gyártókapacitás állna a rendelkezésére az évtized végére, így a Szentpétervár mellett épülő, évi 25 ezer autó előállítására képes üzem mindenképp láthatóan meg szeretnék tartani a Togliattiban működő gyárat is, ahol jelenleg a Chevrolet Niva – a Lada Niva orosz tervezésű utódja – és az előző Opel Astra alapjaira épülő, meglehetősen sikertelen Chevrolet Viva készül.