Satria Neo: sportos háromajtós a Protontól

2006.06.15. 15:33

Meglepően jól néz ki a maláj gyártó újdonsága, amelyről eddig csak néhány gyári fotót sikerült szereznünk.


Galéria - kattintson a képre

A Proton eddig a két generációval ezelőtti Mitsubishi Colt másolatát nevezte Satriának – Magyarországon 313-as és 316-os néven ismerhettük a típust – de most egy teljesen új autót készítettek ugyanezen a néven. A műszaki alapokat a Gen2 típusból vették át, a fejlesztés nagy részét pedig a Lotus végezte, ami meg s látszik az autó vonásain. Nem mintha különösebben érdekes volna a látvány, de összeszedett és korszerű, más jelvénnyel simán elmenne háromajtós Toyota Corollának, Chevrolet Lacettinek, vagy bármelyik másik fantáziátlanabb formatervekkel operáló gyártó termékének. Ráadásul a markáns sárvédő-szélesítéseknek, és a magas, hátrafelé emelkedő övvonalnak köszönhetően a Satria Neo határozottan sportos hatást kelt.


Galéria - kattintson a képre

A motortérben is a Gen-2 -ből ismerős négyhengereseket találjuk: a Lotus által kifejlesztett, változó szelepvezérlésű Campro motorcsalád 1,3 és 1,6 literes változatait szerelik az új típusba is. Az erősebbik motor 110 lóereje már elég lehet a karosszéria tempós mozgatására, de a pletykák szerint később jön egy sportváltozat, 1,8 literes, kompresszoros motorral, amelyet a Mercede-átalakításairól ismert Kleemann fejleszt a Proton számára.

Sajnos a Proton az évtized elején felfüggesztette a balkormányos típusváltozatok fejlesztését, így várhatóan a Satria Neo sem lesz kapható Európában, kivéve persze Nagy-Britanniát.