Bravo lesz a Fiat Stilo utódja

2006.06.20. 11:50

A Fiat marketingigazgatója árulta el, hogyan hívják majd az új kompakt modellt. ”Hiszünk benne, hogy ez a megfelelő elnevezés, mivel része a Fiat örökségének” - mondta Luca de Meo.

Ez az első alkalom, hogy a Fiat egy kompakt kategóriás modellje valamelyik elődjének nevét örökli. Az olasz gyártó 1978-ban a Ritmóval jelent meg ebben kategóriában, majd 1988-ban Tipo, 1995-ben Bravo/Brava, 2001-ben pedig Stilo néven mutattak be újabb típust. A felsorolt típusok közül a Bravo/Brava páros volt a legsikeresebb, valószínűleg ezért is tér vissza ehhez az elnevezéshez az olasz gyártó, miután a Stilo fájdalmas kudarcnak bizonyult. A VW Golf kihívójának szánt típusból több száz ezret szerettek volna eladni évente de a legjobb évében, 2004-ben is csak 106 ezer fogyott belőle, tavaly pedig mindössze 72 ezer példányt tudtak értékesíteni.

A Stilo bukásának legfontosabb okaként a személytelen formatervet szokták megjelölni, és ezt a Fiat is tudja. Ezért a Ferraritól szereztek egy jó kezű tervezőt, Frank Stevensont, aki korábban a Ferrari F430-as és a Maserati MC12 típusokkal bizonyította képességeit, és vele rajzoltatták újra a rajzasztalon már létező Stilo-utód formáját. A végleges tervek így állítólag csak 2005 májusára készültek el, a gyártást viszont már az idén ősszel el szeretnék kezdeni, azaz ez lehet minden idők leggyorsabban kifejlesztett Fiat típusa. Kapkodásról ennek ellenére szó sincs, hiszen az autó műszaki megoldásait legalább három éve fejlesztik, csak a gyártás előkészítésének szoros határidői okoztak gondot, de a kanadai-osztrák bérgyártó, a Magna Steyr segítségével ezen a problémán is sikerülhet úrrá lennie az olasz gyártónak.

Az új Bravót ráadásul úgy tervezték, hogy viszonylag alacsony darabszám mellett is hasznot hozzon. A tervekben egyelőre évi 120 ezer példány eladása szerepel, és ez a cél egyáltalán nem tűnik elérhetetlennek, főleg ha a típus valóban érdekesebb lesz a Stilónál.