Duplázna a Lotus

2006.06.22. 15:40

Évi 8000 autót szeretne eladni a Lotus új vezérgazgatója. Ez majdnem pontosan a duplája a jelenlegi termelésnek, de Mike Kimberley szerint az Eilse és Europa típusok újabb változataival, illetve a 2008-ban bemutatkozó új Esprittel elérhető a cél.

A Lotus az 1970-es és 80-as években élte virágkorát, ekkor saját motorokat fejlesztettek, három-négyféle utcai típust kínáltak egyszerre, és a Formula 1 egyik legsikeresebb csapatát működtették. A 90-es években azonban tönkrement a versenycsapat, a típusválaszték egytagúra apadt, és a motorfejlesztésre sem volt már elég pénz. Valószínűleg tönkre is ment volna a cég, ha nem dobják piacra az apró, és viszonylag olcsó Elise modellt, amely 11 éve a hátán viszi a Lotust, és még mindig hatalmas lehetőségek rejlenek benne.

Kimberley ezeket szeretné maradéktalanul kiaknázni, de emellett felújítaná a Lotus tuning-tevékenységét is. Egykor a Ford Cortina sportos, akár versenyzésre is alkalmas változata hozta meg a hírnevet a Lotusnak, az 1980-as évek elején pedig Talbot Lotus Sunbeam tarolt a raliversenyeken. Az utolsó ilyen próbálkozás, a szupererős Lotus Omega sajnos csúfos kudarcnak bizonyult, annak ellenére, hogy kora egyik legerősebb utcai limuzinja volt. Sajnos arról egyelőre nem esett szó, hogy milyen autókat alakítanának utcai versenygéppé, de az eddigi tapasztalatok alapján nem kérdéses, hogy a Lotusnál akár egy Toyota Avensisből

is képesek volnának igazi vadállatot faragni.