Már láttuk is néhány kiszivárgott fotón, és ismertettünk néhány fontosabb adatát, de a hivatalos sajtóközleményben azért találtunk néhány új részletet.
A második generációs Freelander formájára nem is érdemes sok szót vesztegetnünk: majdnem ugyanolyan, mint az elődjéé, csalódottságunkat pedig már korábban kifejeztük ezzel kapcsolatban. A csaknem változatlan karakter ugyanakkor bizonyos szempontból érthető, hiszen a lemezek alatt az utolsó csavarig megújult a legkisebb Land Rover. Az új padlólemez a Ford Galaxyból származik, és később ugyanezen alapul majd a Mondeo, illetve a Volvo XC50-es is. A megújult műszaki alapoknak köszönhetően a Freelander egy picivel nagyobb lett, mint az elődje, hosszában 50, széltében 109 mm-rel nőtt, és 32 mm-rel lett magasabb. Az adatok alapján a belső térkínálat sem tűnik kevésnek: alaphelyzetben 755, lehajtott hátsó ülésekkel 1,67 köbméternyi csomag befogadására képes. Emellett megtartották az elődmodellnek azt a jellegzetességét, hogy a hátsó üléssor magasabban van, mint az első, így a hátsó utasok sem panaszkodhatnak a kilátásra. A térérzetet emellett napjaink divatját követve nagy felületű üvegtetővel s növelték a tervezők.
A motorválaszték kérdésében nem tévedtek a korábbi pletykák terjesztői. Kezdetben a Volvo 3,2 literes, benzines, soros hathengeresével és a Ford 2,2 literes, négyhengeres turbódízel motorjával lesz kapható a Freelander. Ez utóbb motoron azonban változtattak egy keveset a tervezők, így a teljesítménye 155-ről 160 lóerőre nőtt, legnagyobb forgatónyomatéka pedig erek 400 Nm. Az erősebb, 235 lóerős motorral, amelyhez kézzel is kapcsolható automata váltó csatlakozik, egész dinamikusan mozog a hobbiterepjáró. A gyári adatok szerint 8,9 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet, és akár 200 km/h-val is haladhat, miközben az átlagfogyasztása 100 kilométerre 11,2 liter, természetesen szabványos vegyes ciklusban mérve. A dízelmotorral már kevésbé fürge az autó, 11,7 másodpercre van szüksége a 100 km/h eléréséhez, méghozzá hatsebességes kézi váltóval, cserébe csupán 7,5 liter gázolajat fogyaszt el 100 kilométeren. A dízelmotoros változat is megrendelhető automata váltóval, de úgy valószínűleg szákosabb, és még lomhább lesz. Úgy tudjuk, később két másik motor is bekerül a Freelanderbe: a Volvo hathengeres új, 2,6 literes változata, és a jól ismert 2,7 literes, V6-os PSA-Ford dízelmotor.
A Land Rovernél mindent megpróbáltak, hogy a lehetőségekhez mérten elfogadható terepjárót faragjanak a Freelanderből. A nagyobb hangsúlyt persze az épített utakon való barátságos viselkedés elérésére helyezték, hiszen a leendő tulajdonosok nagyobb része csak elvétve téved terepre, ezért – ahogy korábban is – önhordó karosszériát és független kerékfelfüggesztést alkalmaztak. Ugyanakkor itt is megjelenik a Discovery típusban bemutatott Terrian Response fantázianevű rendszer, amelyen beállítható a leküzdeni kívánt terep típusa, és az elektronika ennek megfelelően igyekszik beállítani a hajtás paramétereit, bár az csak az első próbák során derül ki, hogy ebben az esetben ez mennyit ér. Emellett persze van lejtmenet-vezérlő és borulásgátló rendszer is, így könnyebb terepen nyilván gyakorlatlanabb felhasználóknak sem okoz komolyabb gondot az előrejutás.
Az autó felszereltségét is a kor igényeihez igazították. Van kulcs nélküli indítás, adaptív xenonlámpák, esőszenzoros ablaktörlők, parkolóradar, többzónás légkondicionáló, érintőkijelzős fedélzeti számítógép, Dolby hangzást biztosító 12 hangszórós hifi, és még számos hasznos vagy kellemes apróság, amit manapság lassan elvárnak egy ilyen, drágább típustól. Az új Freelander forgalmazását várhatóan 2007 elején kezdik meg a kontinentális Európában, alapára várhatóan 30 ezer euró körül alakul.