Újabb információk a Mercedes CL-ről

2006.06.26. 12:31

Az új kupé formáját már láthattuk , és most eljutottak hozzánk az első adatok is, néhány újabb gyári fotóval együtt. Ahogy sejtettük is, az új formaterv mögött szinte változatlan formában bújuk meg az S osztály technikája.


Galéria - kattintson a képre

Eleinte csupán kétféle kivitelben lesz elérhető a CL. Az 500-asba 5,5 literes, 388 lóerős és 530 Nm-es csúcsnyomatékú V8-as kerül, ami bőven több mint elegendő a 2,185 tonnás óriás tempós mozgatásához. Ezzel a motorral és a hozzá tartozó hétsebességes automata váltóval 5,4 másodperc alatt érheti el a CL a 100 km/h-s sebességet, 60-ról 120-ra pedig 5,9 másodperc alatt ugrik, azaz aligha okozhat gondot egy-egy tempós előzés. A gyári fogyasztási adat vegyes ciklusban 12,1 liter, bár ezt nyilván tojással a talpuk alatt mérték.


Galéria - kattintson a képre

A CL600-asba az S600-as V12-es motorja kerül: ez szintén 5,5 literes, mint a nyolchengeres, de a turbófeltöltésnek köszönhetően 517 lóerős, és 830 Nm leadására képes. Ezzel 4,6 másodperc alatt érhető el a 100 km/h-s tempó, 60 km/h-ról 120-ra pedig 4,8 másodperc alatt gyorsulhat az erősebbik kupé. A tizenkét hengeres változat fogyasztása állítólag 14,3 liter 100 kilométerre. Természetesen mindkét CL-változat végsebességét 250 km/h-ra korlátozták, ami ezúttal indokoltnak is tűnhet: a gumiabroncsok aligha bírnának sokkal többet.


Galéria - kattintson a képre

Az új CL nemcsak műszaki szempontból hasonlít az S osztályra, de a méretei is csaknem azonosak. Hossza 5,07 méter, a szélessége pedig 1,87 méter, akárcsak a négyajtós rokonnak, csupán a magassága tér el: a kupé 1,42 méter magas, azaz úgy 5,5 cm-rel alacsonyabb, mint a limuzin. A csomagtér mérete 490 liter, azaz bőségesen elfér benne egy négytagú társaság összes golftáskája, többre pedig aligha lesz szüksége a leendő vásárlóknak, hiszen a platina hitelkártya úgyis mindig kéznél van. A belső tér már kevésbé kellemes meglepetés: úgy néz ki, a műszerfal és az ülések egy az egyben kerültek át az S osztályból.


Galéria - kattintson a képre

A felszerelési lista is csaknem azonos a két típus esetében: a CL-ben is van Pre-Safe rendszer, Active Body Control fantázianevű aktív lengéscsillapítás, parkolást segítő rendszer, és számos már, jól ismert biztonsági és kényelmi extra. A rossz hír, hogy mindezért rettenetes mennyiségű pénzt kérnek: úgy tudjuk, a CL500 150 ezer, a CL600 pedig 210 ezer euró feletti alapáron lesz elérhető. A típus forgalmazását az ősz folyamán kezdik meg Európa-szerte, de úgy tudjuk, később újabb modellváltozatokkal bővül a kínálat: 2007-közepétől várhatóan egy 3,7 literes V6-os motorral és egy V8-as dízellel is kínálják majd a CL-t.