Chevrolet-gyártás kezdődhet Lengyelországban

2006.06.26. 14:47

Az egykori FSO gyárban megint új Daewoo típusok készülhetnek, csupán a márkajelzés változik. A GM-Daewoo és az FSO üzem jelenlegi tulajdonosa, az ukrán AvtoZAZ között állítólag hosszabb ideje folynak a tárgyalások, és a Reuters hírügynökség szerint már nagyon közel állnak a megállapodáshoz. Az eddig kiszivárgott információk szerint a terv az, hogy az AvtoZAZ és a GM-Daewoo új vegyes vállalatot alakít, amely Dél-Koreából érkező alkatrészcsomagokból állítaná össze a Chevrolet Aveo típust, és később akár más autókat is.

Az ügyben az a különös, hogy korábban az AvtoZAZ és az FSO is a Daewoo érdekkörébe tartozott, az ukrán cég partnerként, a lengyel üzem pedig a koreai gyártó leányvállalataként. Az AvtoZAZ és az időközben a birtokába került FSO üzem máig is gyártja az egykori Daewoo Lanos típust a GM-Daewoo engedélyével, de ez a szerződés jövőre lejár, így újabb gyártható típusra volna szükség. A GM időközben a Chevrolet márkajelzésű Daewoo típusokkal próbál komolyabb részesedést szerezni az európai kisautó-piacból, de egyelőre hiányzik a helyi gyártás lehetősége, ami nélkül manapság szinte lehetetlen megfelelően alacsony árakat szabni. Így a GM most épp azokkal a gyárakkal szövetkezik, amelyeket néhány éve csúnyán cserbenhagyott a GM-Daewoo vegyes vállalat létrehozásakor.

Ennek ellenére mindkét félnek jól jöhet a megállapodás, hiszen a GM olcsó gyártókapacitáshoz jut, az AvtoZAZ és az FSO pedig jól fizető munkát kap, így biztosíthatja hosszabb távú fennmaradását. Úgy tudjuk, jelenleg csupán évi 25 ezer autó elkészítéséről tárgyalnak, de ha minden jól megy, ez a szám később emelkedhet is.