A képeket látva nem kérdés többé, hogy milyen lesz a Fiat új kisautója. Bár az olaszok jó alaposan elmaszkírozták a csöppséget, így a részletekről legfeljebb bizonytalan elképzeléseink lehetnek, az arányok láthatóan a Trepiuno tanulmányt idézik.
A szériamodellen persze láthatóan kisebb kerekeket és szűkebb sárvédőíveket alkalmaznak, mint a tanulmányon, de a lényeg, az apró méret és a mókás karakter biztosan megmarad. Így, bő egy évvel a bemutató előtt a műszaki tartalommal kapcsolatban csupán találgatásokra támaszkodhatunk, bár azt már korábban elárulták,
hogy a padlólemez a Fiat Pandából érkezik, így nagy meglepetésre nemigen számíthatunk. Állítólag a jól ismert 1,1 literes, négyhengeres benzinmotor kerül az alapváltozatba, de az 1,3 literes JTD dízellel is találkozhatunk az új 500-asban, amelyet a Pandához hasonlóan Lengyelországban gyártanak majd.
A siker egyik legfontosabb kelléke persze a megfelelő ár, de ha a pletykák igaznak bizonyulnak, azaz a Fiatnak sikerül 9000 euró - átszámítva 2,5 millió forint - alatt tartani azt, akkor nincs miért kételkednünk benne, hogy az új 500-ast százezrek választják majd évente.