TechArt GTsport: 911-es helyett?

2006.07.04. 11:45

A Porsche Cayman megjelenése óta erősebb motorért kiált, és most meg is kapta. Igaz, nem a gyárban, hiszen a Porsche foggal-körömmel védi a 911-es sorozat vezető szerepét, hanem a TechArt műhelyében.


Galéria - kattintson a képre

A Porsche tuningra specializálódott cég GTsport nevű újdonsága a Cayman S típusra épül, de a 3,4 literes, 295 lóerős gyári motor helyett egy 385 lovas, 407 Nm csúcsnyomatékú, 3,8 literes hathengerest kapott, így menetteljesítményei alapján könnyedén felveheti a versenyt a 911 Carrerával: 4,9 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, végsebessége pedig 285 km/h. Az erősebb motorhoz persze számos átalakítás jár, hogy a megnövekedett teljesítmény átvitele ne okozzon gondot, és hogy a GTsport alig emlékeztessen a gyári Caymanra. Elöl hatalmas légbeömlőkkel szétszabdalt, csaknem a földig érő lökhárítót találunk, amely állítólag nemcsak látványos,


Galéria - kattintson a képre

de némi plusz leszorítóerő is képződik rajta. A látványos spoilerezés oldalt a küszöbökkel folytatódik, a hátsó lökhárító pedig egy kis diffúzort is kapott, bár ezen a fertályon egy nagy szárnnyal is igyekeztek növelni a leszorítóerőt. A hivalkodás a 20 hüvelykes, fekete közepű felnikkel és az elöl 235/30-as, hátul pedig 305/25-ös gumiabroncsokkal ér véget, de a lemezek alatt még bőven találunk érdekességeket.


Galéria - kattintson a képre

A Tech-Art tervezői egy VarioPlus nevű rendszerrel váltották ki a gyári, állítható csillapítású rugóstagokat. Ez a megoldás amellett, hogy szintén képes menet közben a csillapítás automatikus változtatására, és két fokozatban manuálisan is állítható, a karosszéria magasságának szabályozására is lehetőséget ad 25 mm-es tartományban. Egyedül a fékrendszerhez nem nyúltak, úgy látszik, a gyári alkatrészekben is bőven van elég tartalék.

Sajnos a legfontosabb kérdésre, azaz hogy a középmotoros GTsport hasonló sebességeknél mennyivel viselkedik barátságosabban tempósabb kanyarokban, mint a hasonló teljesítményű, farmotoros 911-es, egyelőre a TechArttól sem kaptunk választ. Ezen a téren a Cayman jobb súlyelosztása miatt elméletben előnyben van, de annak, aki meg szeretné tudni a választ, a meglevő 911-ese mellé még minimum 115 ezer eurót el kell költenie, hogy a GTsportot is megvásárolhassa. Reméljük, akad majd ilyen jómódú és kíváncsi Porsche-rajongó, aki még arra is veszi a fáradtságot, hogy leírja a tapasztalatait, különben e téren sosem jutunk közelebb az igazsághoz.