Nissan Murano GT-C: turbópuffancs

2006.07.06. 11:58

Galéria - kattintson a képre

A nagy puhány egy picit megizmosodott az angliai edzőtáborban, bár a karakterén ez nem változtatott sokat. A Murano GT-C a Nissan Technical Centre Europe gárdájának munkája, akárcsak a 350Z GT-S , így a stílus és az átalakítások mélysége is hasonló. Gyakorlatilag teljes körű, de a jó ízlés határain belül maradó tuningnak vetették alá a Muranót is, amelyből így egy igazán gyors és kényelmes túrakocsit faragtak, elbúcsúztatva azt a kevés terepjárós jelleget is, amely addig még a típus sajátja volt.


Galéria - kattintson a képre

Az átalakításokat a motornál kezdték. A 3,5 literes V6-oshoz egy turbófeltöltőt illesztettek, amely egy kisebb Garrett T3 turbinából és egy nagyobb Garrett T4 kompresszorból állt össze. Így a túlnyomás viszonylag alacsony, és a turbókésedelem sem túl nagy, de szerkezet elég levegőt szállíthat mind a hat hengernek. A végeredmény 340 lóerő, ami egy ekkora motortól ugyan nem igazán sok, de így is könnyedén megbirkózik a Murano több mint 1,8 tonnájával. A forgatónyomaték alig növekedett – 343 helyett 360 Nm áll rendelkezésre ,– viszont már 3600-as fordulatszámnál rendelkezésre áll, és ami még lényegesebb, a tervezők szerint a nyomatékgörbe sokkal hasasabb lett, azaz az autó sokkal jobban gyorsul, mint a szívómotoros alapmodell. Számszerűsítve: 9,5 helyett 7 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s tempót, a végsebessége pedig 200-ról 225 km/h-ra nőtt. Mindezt ugyanazzal a fokozatmentes automata váltóval, amely a sorozatgyártmányban is megtalálható.


Galéria - kattintson a képre

Az erősebb motor mellé hatékonyabb fékrendszert, és közúti használatra alkalmasabb futóművet is kapott a GT-C. A rugókat 35%-kal keményebb, de rövidebb példányokra cserélték, és a gyári lengéscsillapítók helyére Bilstein márkájúakat szereltek. Így az autó hasmagassága 25 mm-rel alacsonyabb lett, és sokkal kiszámíthatóbban viselkedik nagy sebességű kanyarodás közben, bár alkotói szerint így sem lett sokkal kényelmetlenebb, mint volt. Szintén a stabilitást – és persze a feltűnő megjelenést – szolgálják a 22 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák, amelyekre 265/35-ös Dunlop gumiabroncsok kerültek. Az új fékrendszer az AP Racingtől származik. Elöl 362 mm átmérőjű féktárcsákból és hatdugattyús féknyergekből áll, míg hátulra 330 mm-es tárcsák és négydugattyús féknyergek kerültek.

Mindez persze mit sem érne egy ilyen tanulmányautó esetében, ha nem párosulna megfelelő külsőségekkel. Kívül lakkfekete fényezés, dupla kipufogóvégek és egy pici hátsó szárny teszi egyedivé a turbós Muranót, belül pedig kétszínű bőr kárpitozással, néhány bronzszínű műszerfal-betéttel és egy látványos, áttetsző váltógombbal teremtettek jellegzetes hangulatot.

A Murano GT-C elsősorban azért készült, hogy megmutassa, mire is képesek a Nissan brit szakemberei, ha különleges, egyedi igényeket kell kielégíteni, de sorozatgyártásról egyelőre szó sincs. A holnap kezdődő Goodwood Festival of Speeden bemutatkozó jármű egyelőre csupán közönségcsalogató látványosság, nem több.