Vadászrepülővel versenyzett az Audi R10

2006.07.10. 10:39

A dízel-versenygép veszített, de egy Harrier ellen ez egyáltalán nem szégyen. Hasonló látványosságot, amikor egy sport- vagy versenyautó és egy repülőgép méri össze az erejét, már sokszor szerveztek, és az eredmény is mindig ugyanaz, de a tömeg mindig vevő egy-egy ilyen látványosságra.


Galéria - kattintson a képre

Ezúttal egy angliai katonai légitámaszponton megrendezett családi napon, mintegy 5000 fős nézősereg előtt adták elő a mutatványt. Allan McNish, az Audi pilótája az egy mérföldes versenytáv nagy részén vezetett, de mire 5,4 literes, 650 lóerős, V10-es turbódízel motor képességei határához érkezett, a Királyi Légierő Harrier Gr.7-ese épp belelendült. Így – ha csak néhány méter előnnyel is – de a repülő győzött, és ugyanazzal a lendülettel el is hagyta az összecsapás helyszínéül szolgáló kifutópályát.

A verseny persze korántsem volt igazságos, hiszen a Harrier sugárhajtóműve 96,8 kN tolóerő kifejtésére képes, ami 300 km/h sebesség mellett is több mint 11 ezer lóerőnek felel meg, így hiába a 8,86 tonnás tömeg, az Audi sofőrje csak abban bízhatott, hogy a pilóta egy picit elalszik a rajtnál. McNish szerint egy korábbi próbánál ez is történt, akkor hajszálra egyszerre értek a mért szakasz végére, de élesben már a repülőt vezető Peter Keenlyside hadnagy is jobban odafigyelt, így minden a papírforma szerint alakult.