Tesztelik a Peugeot 207 Super 2000-et

2006.07.12. 13:43

Először a márciusi Genfi Autószalonon láthattuk a későbbi versenyautóról árulkodó 207 RCup koncepciót, május 16-án pedig már be is röffentették a 207 Super 2000 motorját. Az autó azóta túl van a kezdeti aszfaltos és murvás teszteken, és lassan felkészítik arra, hogy nagy elődei, a 205 T16 és a háromszoros világbajnok 206 WRC nyomdokaiba léphessen. Az autó tesztpilótái, Bryan Bouffier, Sebastian Lindholm és Gilles Panizzi egyaránt elégedettek voltak a teljesítménnyel és a vezethetőséggel. Bertrand Vallat, a projekt menedzsere elmondta, hogy murván kezdték a tesztelést, és az ott tanúsított magas fokú megbízhatóságot később aszfalton is megismételte az autó, de a legnehezebb feladat, a pontos beállítások meghatározása még hátra van.
A Super 2000 elöl keresztben elhelyezett kétliteres szívómotorjának maximális teljesítménye 280 LE, legnagyobb nyomatéka 250 Nm körül alakul, az EW 10 J4S kódjelű motor mind a négy kereket hajtja a hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül. Megállítását elöl és hátul 300 mm átmérőjű, négydugattyús Brembo fékekre bízták, kivéve aszfalton, ahol az első tárcsákat 355 mm-esekre cserélik. Murván 18, míg aszfalton 15 colos kerekeket kap, és legalacsonyabb tömege is az útfelületnek megfelelően változik; murván 1100, míg aszfaltos útra beállítva 1150 kg-ot nyom a versenygép.