Villanyautó készül a Smart ForTwo-ból

2006.07.13. 10:40

A DaimlerChrysler egyelőre Angliában teszteli az elektromos apróságokat, de ha minden jól megy, később akár a sorozatgyártás beindítására is sor kerülhet. A ForTwo tesztautókba a brit Zyteknél szerelnek elektromos hajtásláncot, és a tervek szerint legalább 200 példányt adnak át különféle, döntően városban tevékenykedő flottaüzemeltetőknek.

Ezzel a piaci tesztnek nevezett módszerrel azt szeretnék feltérképezni, hogy a villamos hajtású városi kisautókat milyen feladatkörökben lehet hatékonyan alkalmazni. Az eredmény persze már most is sejthető, hiszen az elektromos Smartnál is megtalálható a korábbi elektromos kisautók legnagyobb hátránya, hosszú a feltöltési idő, és emiatt korlátozott az egy nap alatt megtehető út. Így leginkább előre tervezhető feladatok elvégzésére használható. Ilyen lehet a postai kézbesítés, kisméretű tárgyak rendszeres kiszállítása, vagy éppen a tervezett karbantartási munkák elvégzése. A DaimlerChrysler közleménye szerint a villanymotoros ForTwo képességei kivételesek a villanyautók közt, bár z adatok alapján nincs benne semmi rendkívüli. Az autóba egy 30 kW teljesítményű motort szerelnek sebességváltó nélkül, így a végsebessége 113 km/h, 0-ról 48 km/h-ra 6,5 másodperc alatt gyorsulhat fel, és egy feltöltéssel legfeljebb 115 km-es távolságot tehet meg.

Hasonló piaci tesztet már elektromos autókkal is végeztek, például a Ford hasonló méretű Think típusával szintén angol nagyvárosokban próbálta kideríteni a lehetőségeket néhány éve. Ezek alapján azonban eddig még egyetlen villanyautó sem került sorozatgyártásba, sőt, egyre ritkábbak a hasonló próbálkozások.