Leon Cupra: a legmérgesebb Seat

2006.07.18. 14:19


Galéria - kattintson a képre

A Seat végre megpróbál megfelelni sportos arculatának, bár az új Leon Cupra bizonyos szempontból csalódást okoz. Ahogy már korábban is sejteni lehetett, a VW kétliteres turbómotorja túllépett az eddigi maximumot jelentő 200 lóerőn, a Cuprába egy 240 lovas változatot szerelnek. A kellemetlen meglepetés az, hogy az autó továbbra is csak kétkerék-hajtású, így alighanem csak az elektronika hathatós segítségével tartható úton.


Galéria - kattintson a képre

A Cupra képességei persze így is jócskán túlmutatnak az ésszerűség határain. A végsebessége 247 km/h, 6,4 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, és 26,4 másodperc alatt tehet meg egy kilométert álló helyzetből indulva. A legerősebb Leon nyers erejéről azonban még többet mond, hogy egy előzési manőver, amikor 80-ról 120 km/h-ra gyorsul az autó, 6,4 másodperc alatt teljesíthető vele, sőt, még váltás nélkül, hatodik fokozatban is elegendő a manőverhez 8,2 másodperc. Mindeközben a kétliteres, közvetlen befecskendezéses motor a takarékos autózást sem teszi lehetetlenné: a gyáriak szerint beérheti akár 8,6 liter benzinnel is 100 km-en, vegyes ciklusban.


Galéria - kattintson a képre

Ahogy ebben a kategóriában szokás, a Leon többi alkatrészét is a megnövelt teljesítményhez és az új szerepkörhöz igazították. A futómű feszesebb hangolást kapott, az alacsony profilú gumiabroncsokat 18 hüvelykes felnikre szerelték, és a fékrendszert is átdolgozták. A Leon Cuprát 345 mm átmérőjű, belső hűtésű első féktárcsák lassítják, sőt, akinek ez sem elég, az rendelhet Brembo fékrendszert is, négydugattyús féknyergekkel. Ezen felül az autó új, közvetlenebb áttételű kormányművet, és érces hangú kipufogórendszert is kapott, így a Seat szerint nem csupán egy gyors kompakt, hanem kiváló élményautó vált belőle.