Coventry Climax: versenyautó diákoktól

2006.07.25. 12:01

A Coventry-i Egyetem három tervező szakos diákja készítette a képen látható utcai versenyautót, melynek jelenleg készítik első működő prototípusát. A végleges változatot jövőre szeretnék bemutatni valamelyik nagy nemzetközi szalonon.


Galéria - kattintson a képre

A Coventry Climax szélvédő helyett berakott légterelője, alacsony övvonala és az ajtók hiánya miatt leginkább az 50-es évek Le Mans-i versenyautóira és a Cooper Climax F1-es autóra hasonlít. Hajtását egy, a hátsó tengely elé beszerelt, etanollal üzemeltetett 270 lóerős és közel 350 Nm csúcsnyomatékú négyhengeres boxermotorra bízták. A csővázra épített autó kompozit műanyagból készült ruhát visel, ezért tömege mindenestül csupán 546 kg. Ezek után nem csodálkozhatunk rakétaszerű menetteljesítményein sem, a kétüléses mindössze 3,4 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-t, végsebessége pedig 260 km/h körül alakul. Aerodinamikai elemei a szükségnek megfelelően állíthatóak, hátul diffúzor található az alján, az utasokat pedig vész esetén automatikusan kipattanó bukókeret védi.


Galéria - kattintson a képre

Múltidéző formaterve ellenére a Climax számos modern berendezést is tartalmaz, mint a kipörgésgátló, a laptopon keresztül programozható üzemanyag-adagoló, az átprogramozható motorvezérlő vagy az USB-kulcs.
A csapat nagyon odafigyelt, hogy a Climax igazi brit sportkocsi legyen, így a fontos alkatrészeket helyi gyártóktól szerezték be. A lengéscsillapítókat a Koni, a fékeket az Alcon, a karbonszálas felniket pedig a Dymag szállítja. A www.conceptclimax.com oldalon már rendeléseket is felvesznek az autóra, melyből a tervek szerint évente ötven darabot szeretnének megépíteni.