Megújul a Mini

2006.07.28. 11:30

Galéria - kattintson a képre

800 ezer eladott példány után a BMW elérkezettnek látta az időt a Mini felfrissítésére. Mivel a recept bevált, a változások alapvetően nem érintik a Mini karakterét, inkább a meglévő jó tulajdonságok még jobbá tételén fáradoztak, valamint megújították a motorválasztékot. A második verzió hét centivel hosszabb elődjénél, de szélessége és magassága nem változtak, arányai és jellemző vonásai is megmaradtak.
Az utastérben kijjebb költöztek a légbeömlők, a korábbinál is nagyobb lett a központi sebességmérő, és már a tetőn is megtalálhatók a fémből készült kis kapcsolók. Kibővült a színek és anyagok választéka, és összesen 16 különféle helyre rendelhető krómbetét. A hagyományos indítókulcsot elektronikus jeladóval és Start/Stop gombbal helyettesítették. A sajtóközlemény szerint a váltók, felfüggesztések, a kormánymű elemei, a fékek és a biztonsági rendszerek mind új fejlesztés eredményei, ezáltal a Mini gokartszerű vezetési élménye a jövőben még gokartszerűbb lesz.
Megerősödött a motorválaszték is. Az újdonság megjelenésekor a Mini One alapmodell nem áll még rendelkezésre, helyette a Cooper és a Cooper S modellekkel indul a bemutatkozás. A Cooperben új, 1,6 literes négyhengerest találunk, mely 120 lóerőt és 160 Nm-es nyomatékot biztosít. Komolyabb teljesítményre képes a motor turbófeltöltővel kiegészített, Cooper S számára kialakított változata, melynek 240 Nm-es csúcsnyomatéka már 1600 1/min-es fordulattól kiautózható, legnagyobb teljesítménye pedig 175 lóerő 5500 1/min-nél. Ahogy korábban, az új Miniből is lesz dízelváltozat, ezúttal a PSA 1,6 literes HDI motorjával.