800 ezer eladott példány után a BMW elérkezettnek látta az időt a
Mini felfrissítésére. Mivel a recept bevált, a változások alapvetően
nem érintik a Mini karakterét, inkább a meglévő jó tulajdonságok még
jobbá tételén fáradoztak, valamint megújították a motorválasztékot. A
második verzió hét centivel hosszabb elődjénél, de szélessége és
magassága nem változtak, arányai és jellemző vonásai is megmaradtak.
Az utastérben kijjebb költöztek a légbeömlők, a korábbinál is
nagyobb lett a központi sebességmérő, és már a tetőn is megtalálhatók a
fémből készült kis kapcsolók. Kibővült a színek és anyagok választéka,
és összesen 16 különféle helyre rendelhető krómbetét. A hagyományos
indítókulcsot elektronikus jeladóval és Start/Stop gombbal
helyettesítették. A sajtóközlemény szerint a váltók, felfüggesztések, a
kormánymű elemei, a fékek és a biztonsági rendszerek mind új fejlesztés
eredményei, ezáltal a Mini gokartszerű vezetési élménye a jövőben még
gokartszerűbb lesz.
Megerősödött a motorválaszték is. Az újdonság megjelenésekor a
Mini One alapmodell nem áll még rendelkezésre, helyette a Cooper és a
Cooper S modellekkel indul a bemutatkozás. A Cooperben új, 1,6 literes
négyhengerest találunk, mely 120 lóerőt és 160 Nm-es nyomatékot
biztosít. Komolyabb teljesítményre képes a motor turbófeltöltővel
kiegészített, Cooper S számára kialakított változata, melynek 240 Nm-es
csúcsnyomatéka már 1600 1/min-es fordulattól kiautózható, legnagyobb
teljesítménye pedig 175 lóerő 5500 1/min-nél. Ahogy korábban, az új
Miniből is lesz dízelváltozat, ezúttal a PSA 1,6 literes HDI
motorjával.