Az Audi pályára küldte az A3-as legerősebb verzióját, teljesítmény
szempontjából tökéletesen a BMW 130-assal szembeállított S3-ast. A
korábbi modellekből már ismerős kétliteres közvetlen befecskendezéses
turbós motor új könnyűfém hengerfejet, nagyobb, 1,2 bar maximális
töltőnyomású turbót és átalakított intercoolert kapott, így ereje az
eddigi 200 ló környékéről 265 lóerőre növekedett, míg nyomatéka 350 Nm
2500 és 5000-es percenkénti fordulatszám között.
A négykerék-hajtású modell ezzel a motorral 5,7 másodperc alatt
katapultál 100 km/h-ra, végsebessége pedig a német sportautóktól már
jól megszokott elektronikusan limitált 250 km/h. Egyelőre hat szűkre
szabott fokozattal ellátott kézi váltóval kapható, a későbbiekben
elképzelhető a duplakuplungos S tronic megjelenése is. Az S3-as alá
helyezett kemény sportfutómű 25 mm-rel helyezi az aszfalthoz
közelebb az autót, a tapadásról 18 colos felnikre húzott 225/40-es
gumik gondoskodnak, a féknyergeket ezúttal feketére festették.
Külseje is sportos kiegészítőket kapott, elöl és oldalt mélyre
húzott kötények, míg hátul a kasztni színétől eltérő tónusú diffúzor és
két ovális kipufogóvégződés biztosítja, hogy senkinek se legyen kétsége
az S3-asban rejlő potenciálról. Az utastérben a kötelező elemek és a
klassz, levágott aljú sportkormány biztosítják a sportos inspirációt.
Az autó németországi alapára 35 150 euró.