Már készül a Ford-motoros Land Rover Defender

2006.08.10. 14:47

Be ugyan még nem mutatták, de a solihulli üzemben már megkezdték az új változat összeszerelését. Ahogy az a kisméretű, és elmosódott kémfotón is jól kivehető, a Defender orrán több változtatást is el kellett végezni, hogy beférjen az új dízelmotor. Így a motorháztető látványos domborítást kapott, és a hűtőrács is előrébb került néhány centivel. Úgy tudjuk, a motortérbe a Ford Transitból származó, 2,2 literes, 128 lóerős turbódízel motor kerül, amely az eddig használt dízelmotorral ellentétben már megfelel az Euro4 károsanyag-kibocsátási szabvány összes feltételének.

Ezen felül állítólag belül is felújítják a Defendert, amely így megkapja a Freelander műszerfalát. Ezekkel a módosításokkal a legendás munkaterepjáró még minimum négy évig piacon maradhat. A Defendert a Ford korábbi tervei szerint 2008 környékén váltották volna le egy újabb típussal, de az óriásvállalat pénzügyi nehézségei miatt az utódmodell bemutatását elhalasztották, mondván, hogy nyers karakterével az új Defender sem vonzana több vásárlót, évente 25 ezer példány pedig a régi típusból is biztosan elfogy.