Brabus GL: túlsúlyos sportoló

2006.08.22. 12:41


Galéria - kattintson a képre

A Mercedes ugyan nem készíti el a GL osztály AMG változatát, de a Brabus kárpótolni igyekszik mindazokat, akik egy ilyen, több mint két tonnás vassal szeretnék legyorsulni a világot. A német tuningcég szakemberei persze itt is a bevált receptet követik: erősebbre cserélték a motort és a fékrendszert, új lökhárítókat és küszöbidomokat készítettek, leültették a futóművet, átdolgozták a belső teret és rettenetes méretű felniket raktak az autóra. Mindebből a vásárló aztán annyit kaphat meg az autójába, amennyit csak szeretne.


Galéria - kattintson a képre

A Brabus háromféle átalakított motort is kínál a GL-hez. A D6 fantázianevű a GL 320 CDI dízelmotorjának helyére kerülhet, és a gyári 224 helyett 272 lóerős, a csúcsnyomatéka pedig 590 Nm 1600-as fordulatszámon. Ezzel a Mercedes legnagyobb terepjárója 9,5 helyett 8,9 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, és 210-ről 218 km/h-ra nőhet a végsebessége. A nyolchengeres GL 500 388 lóerős motorját a B8 jelzésű 6,1 literes V8-asra cserélhetik, amely a vásárló kívánsága szerint 419 vagy 462 lóerős lehet. Az erősebbik kivitellel a GL hatalmas teste kerek 6 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, és akár 255 km/h-val is száguldhat. Ekkora teljesítményhez persze már nem elég a gyári fékrendszer, de erre is van megoldás: előre 380, hátra pedig 355 mm átmérőjű féktárcsákat kínál a Brabus, tizenkét- illetve hatdugattyús féknyergekkel. A levesestálnyi fékek elhelyezéséhez nagyobb felnire van szükség: a gyári 19 hüvelykesek helyére akár 22 hüvelyk átmérőjű keréktárcsákat is rendelhetünk, 295/35-ös gumikkal. A légrugós futóművön mechanikai szempontból nem változtattak, de az autó az áthangolt elektronikának köszönhetően így is lejjebb kerül három centivel.


Galéria - kattintson a képre

Mindez azonban még nem igazán látványos, ezért a Brabus teljes optikai tuningot is kínál. Igaz, hogy az új lökhárítókkal és küszöbökkel az autó hasmagassága még tovább csökken, így teljesen alkalmatlanná válik arra, hogy lehagyja az aszfaltot, de ez lényegtelen is, hiszen a hatalmas felnik és alacsony profilú gumik miatt amúgy sem alkalmas többé semmiféle terepakadály leküzdésére, viszont így jobban néz ki, és nagy sebességnél talán még stabilabb is lesz az óriásbatár. Ha valaki a belső tér átalakítását is megrendeli, új bőr kárpitozást, sportkormányt, fém taposólemezzel ellátott pedálokat, és sok fémből készült díszítőelemet kap a pénzéért.

Azt egyelőre nem árulták el, hogy a Brabus GL az összes elérhető opcióval mennyi pénzből jönne ki, de mindez talán nem is lényeges: egy tipikus GL-vásárlónak, aki még tuningoltatni is szeretné a járművét, aligha okoz gondot az a néhány tízezer euró.