A kémfotók alapján már biztossá vált, hogy a Concept-A tanulmány
végleges változata, a Tiguan nem kapja meg a koncepciómodellen látott
hátrafele nyíló öngyilkos ajtókat, sőt a tanulmány pickupszerű
farkialakítását is elhagyták, egy jóval hagyományosabb forma kedvéért.
A Golf/Jetta/Eos padlólemezre épülő kisterepjáró egyértelműen más
lesz, mint a készülőben lévő még kisebb Golf Freestyle/Crossgolf, ami
valójában egy Golf Plus változat lesz emelt felfüggesztéssel és
négykerék-hajtással, mint annak idején a kettes Golf Country. A Tiguan
ezzel szemben egyedi, és terepjárásra alkalmasabb lesz, a Land Rover
Freelander, a Toyota RAV4 és a többiek közvetlen ellenfeleként. A
tanulmányautóba a kompresszorral és turbóval is megtámogatott 1,4-es
TSI motort szerelték, emellett feltűnnek majd a kínálatban az erősebb
2,0 TFSI és 2,0 PD TDI motorok, a vevők igényei szerint kézi, Tiptronic
vagy DSG váltókkal, míg a 4Motion összekerékhajtási rendszer alapáron
kerül a Tiguanok alá. A típust a jövő évi Genfi Autószalonon mutatják
be végleges formában, gyártását pedig a VW hazai pályán, Wolfsburgban
fogja megoldani.