A Ford jelenlegi pénzügyi gondjai megoldásaként megpróbálja eladni
az Aston Martint, ennek ellenére a pletykák szerint hatmillió fontot
fizettek a BMW-nek a Rover márkanév tulajdonjogáért. Amikor a BMW
2000-ben eladta a Land Rovert a Fordnak, visszautasította a Rover név
odaadását. A kínai SAIC azóta megvásárolta a jogot a korábbi Rover
típusok gyártására a longbridge-i szerelősorokkal egyetemben, de ők sem
kapták meg a márkanevet, ahogy a mára már az MG-t birtokló Nanjing
Automotive ajánlatát is visszautasították.
Bár a Ford hivatalos közleményt adott ki arról, hogy nincsenek
különös tervei a Rover márkanévvel, szép profitra tehetnek szert, ha
árverést rendeznek a két kínai gyártó között. Ezzel szemben azt
állítják, hogy azért vásárolták meg, hogy minimálisra csökkentsék a
Rover és a Land Rover modellek közti keveredések valószínűségét, tehát
ezzel próbálják meggátolni, hogy mások használhassák.
"Akkor is abban hittünk (2000-ben, a Land Rover megvásárlásakor),
amiben most, hogy a Rover márkanév birtoklása a Land Rover érdeke"
- áll a gyártó közleményében.
A The Times mai száma a tranzakció hátterét próbálja felderíteni.
A cikk arról számol be, hogy bár nem valószínű, hogy a Ford eredeti,
ízig-vérig angol formájában újra felhasználná a Rover nevet,
elképzelhető, hogy a jövőben a Land Rover részeként kerülhetne sor a
Rover újbóli bevezetésére. A céghez közel álló forrásokra hivatkozva
azt állítják, hogy ezek a jövőbeli Roverek crossover járművek lennének
az amerikai piac számára, a Land Rovereknél személyautósabb, de a
Fordnál erősebb szabadidő-terepjárós imidzset hordozó márkaként.