i-MIEV: használható villanyautó a Mitsubishitől

2006.10.13. 10:17

A japánok új elektromos járműve már mindennapi, utcai felhasználásra készült, igaz, még csak a kísérletezésben résztvevő partnereknek adnak belőle.


Galéria - kattintson a képre

Az i-MIEV – ahogy az már a nevéből is sejthető – a Mitsubishiikisautó alapjaira épül. A gyártótól szokatlan módon ezúttal nem a látványos kerékagy-villanymotorok gondoskodnak a hajtásról, hanem a padló alatti farmotor helyére építettek egyetlen, 47 kW-os, azaz 64 lóerős, állandó mágnesű szinkronmotort. A 330 voltos,16 kWh kapacitású Li-ion akkumulátort is a padló alá rejtették, így az autó súlypontja még alacsonyabbra került, mint a benzinmotoros, sorozatgyártású modellé, és az utastér sem lett szűkösebb a villamos hajtás miatt. Az adatok biztatóak. A négyszemélyes, 1080 kilogrammos jármű végsebessége 130 km/h, ami egész tűrhető érték, figyelembe véve, hogy sebességváltó nincs az autóban. Hatótávolsága 130 km, feltöltése 100 voltos hálózatból 11 óráig, 200 voltos hálózatból 5 óráig, nagy teljesítményű, háromfázisú, 200 voltos hálózatból történő gyorstöltés esetén pedig csupán 20 percet vesz igénybe.

Az i-MIEV flottát a tervek szerint a következő egy-másfél évben különböző japán villamosenergia-szolgáltatók használhatják majd, és a hétköznapi használat során felhalmozódó tapasztalatokat a Mitsubishi elektromos hajtásrendszerének tökéletesítéséhez használják fel.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.