A Seat fejlesztheti a következő Audi A2-est

2006.10.31. 12:39

Állítólag a következő Seat Ibizával párhuzamosan fejlesztik az Audi következő kisautóját. Természetesen mindkét típus a VW csoport közös kisautó-alkatrészeire épül, akárcsak a VW Polo vagy a Skoda Fabia következő generációja. A hasonlóság azonban nem lesz olyan szembetűnő az új modellek között, mivel a Volkswagen újabban felhagyott a padlólemez-megosztással, helyette nagyobb alkatrész-blokkokat használnak közösen, így előre megtervezett futóműveket, kormányműveket, erőátviteli rendszereket építenek az összes hasonló méretű típusba. Az A2-es és az Ibiza azonban közelebbi kapcsolatban lesz egymással: az Audi ugyanis a Seatra bízza a fejlesztési munkák egy részét, mivel a spanyolok fejlesztőinek jóval több a tapasztalatuk a kisautó-tervezésben. Hogy mindez miképp ölthet testet a valóságban, arról persze a gyáriakon kívül senki másnak nem lehet még csak halvány fogalma sem, hiszen a munkálatok épp csak megkezdődtek: az új Ibiza várhatóan 2008-ban, az A2-es utódja pedig 2009-ben mutatkozhat be a nagyközönség előtt.

Az A2-es első generációját az Audi egyik legnagyobb kudarcaként tartják számon: a típusból mindössze 175 ezer példány készült 1999 és 2005 között, míg a Mercedes az A-osztályból – amelynek a pályafutása igencsak döcögősen indult – ugyanebben az időszakban bő egymilliót tudott eladni. A legnagyobb problémát az elemzők szerint az A2-es méregdrága alumínium karosszériája jelentette, amely lehetetlenné tette, hogy a típust reális áron forgalmazhassák, de a kudarcban nyilván szerepet játszott a vérszegény motorválaszték, a korlátozott helykínálat és az esetlen formaterv is. Az már egész biztos, hogy a következő A2-es acél karosszériát kap, de abban csak reménykedhetünk, hogy az Audi és a Seat mérnökei a többi kritikus területen is jelentős előrelépést produkálnak majd, anélkül, hogy az autó árát elfogadhatatlanul magas szintre emelnék.