Meghalt a Mohó Hiéna, éljen a Mohó Hiéna!

2006.11.01. 09:30

AZONNALI KÖZLÉSRE

BUDAPEST, Magyarország-2006. november 1.- Megszűnt Magyarország kedvenc netes autós újságjának nyereményjáték-rovata, a Mohó Hiéna. A rovatban autós cégek által felkínált, esetenként értékes ajándékokat nyerhettek az olvasók, a "digitális szavannán" "vadászva". A rovat rendszertelen működése után július elején állt véglegesen le, a totalcar augusztus 19-én aktivált új címlapján pedig már nyilvánvaló volt: a rovat a "digitális vadászmezőkre" költözött.

- Kurvára elegem volt az egészből. Ültem reggelente a gép előtt és semmi nem jutott eszembe. A megfejtések közben gyűltek, mardosott a bűntudat, hogy a nehezen kezelhető kiszolgálórendszer és a saját demotiváltságom miatt vidám válaszok lesznek az enyészetéi. És így is lett! - nyilatkozta Dr. Orosz Péter, a Mohó Hiéna szerkesztője.

- A tárgyak fotózása körülményes volt, a csajomtól kellett mindig fényképezőgépet kérnem hozzájuk kölcsön. Az enyémet ugyanis eltörtem, amikor még az egyetem utolsó évében Uma Thurman Kill Bill-beli szamurájmozdulatait demonstráltam hallgatótársaimnak, és esetlenségemnek köszönhetően a zsebbe dugott Minoltámat felkentem a falra. Azóta se vettem újat, - tette hozzá Orosz.

Bár a lapvezetés nem híve a Jack Welch General Electric-vezér által meghonosított, később a látványosan csődbe ment Enronnál szinte "fetisizált", rank-and-yank néven ismert humánerőforrás-politikai elvnek, aminek lényege a dolgozók folyamatos értékelése és a "leggyengébb" tíz százalék évenkénti elbocsátása, a helyzeten a professzionalitás jegyében változtatni kellett.

- Üvöltés lesz - nyilatkozta Bazsó Gábor ügyvezető igazgató, aki végül állományban tartotta az elvárások alatt teljesítő Oroszt, részben azért, mert a totalcar munkatársainak száma nem éri el a tízet, így Orosz mellett a kiválóan dolgozó Rácz Tamás bal lábát is el kellett volna bocsátani, aki így csak automataváltos "gépcsodák" sajtóbemutatóit látogathatta volna. Rácz ebbe nem ment bele.

A rovat eddig ismert formájában ugyan "kimúlt", de jön helyette a Mohó Hiéna 2.0.

- Igyekszem megfelelni a meg nem érdemelt bizalomnak és új inkarnációjában a rendszeres frissítés mellett még inkább kihangsúlyozni azt, amiért a Mohó Hiénát annyira szerették: az autós pszichedelikát, a merész, olykor szemtelen tárgyfotózást, és a szórakoztató, egy vezető autós portáltól talán szokatlan hangvételt, - nyilatkozta Orosz, és hozzátette, a jövőben a kifogások helyett a folyamatos, jó munkán lesz a hangsúly.

- Der Herr Geschäftsführer ist nicht an Problemen, sondern an Lösungen interessiert - nyilatkozta Balázs Viktor főmunkatárs a hírrel kapcsolatban.

Az új, robusztus kiszolgáló rendszer mellett friss, újszerű dizájnnal ellátott Mohó Hiéna 2.0 2006. november 8-án indul.

A totalcarról: Magyarország kedvenc autós portálja 2000 óta definiálja újra az autós újságírás stílusát és nyelvezetét. Az izgalmas autótesztek, szórakoztató magazincikkek, félelmet nem ismerő tényfeltárások és naprakész hírek mellett a totalcar működteti a Népítéletet, Magyarország vezető autóértékelő- és rangsoroló rendszerét.