A Volkswagen DSG váltójának sikerét több gyártó is megirigyelte,
köztük a Ford, amely svéd leányvállalatára, a Volvóra bízta a
fejlesztési munkák elvégzését. Ez persze nem véletlen, hiszen a Ford
márkái közül eddig is a Volvo készítette a legkisebb automata váltót,
amely egy keresztben beépített soros hathengeres motor mellé is befért,
így a cégcsoporton belül vélhetően a svéd gyártó fejlesztőközpontjában
dolgoznak a terület legtapasztaltabb specialistái.
Ha hihetünk az utóbbi hónapok pletykáinak, nem a Volvo az egyetlen, amely a DSG rendszer lemásolásán fáradozik. Állítólag a Chrysler és a Porsche is hasonló rendszeren dolgozik, sőt, a BMW is egy ilyen dupla kuplungos szerkezettel szeretné leváltani a jelenleg használt SMG fantázianevű félautomata váltóját. Mindez annak köszönhető, hogy a két elektronikusan vezérelt, felváltva működtetett kuplung használata minden korábbinál gyorsabb és rángatásmentesebb váltást tesz lehetővé, de a Volkswagen a technológiát nem adja el egyetlen riválisának sem.
