A Volvo is dupla kuplungos váltót fejleszt?

2006.11.06. 10:19

A Volkswagen DSG váltójának sikerét több gyártó is megirigyelte, köztük a Ford, amely svéd leányvállalatára, a Volvóra bízta a fejlesztési munkák elvégzését. Ez persze nem véletlen, hiszen a Ford márkái közül eddig is a Volvo készítette a legkisebb automata váltót, amely egy keresztben beépített soros hathengeres motor mellé is befért, így a cégcsoporton belül vélhetően a svéd gyártó fejlesztőközpontjában dolgoznak a terület legtapasztaltabb specialistái.

Ha hihetünk az utóbbi hónapok pletykáinak, nem a Volvo az egyetlen, amely a DSG rendszer lemásolásán fáradozik. Állítólag a Chrysler és a Porsche is hasonló rendszeren dolgozik, sőt, a BMW is egy ilyen dupla kuplungos szerkezettel szeretné leváltani a jelenleg használt SMG fantázianevű félautomata váltóját. Mindez annak köszönhető, hogy a két elektronikusan vezérelt, felváltva működtetett kuplung használata minden korábbinál gyorsabb és rángatásmentesebb váltást tesz lehetővé, de a Volkswagen a technológiát nem adja el egyetlen riválisának sem.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.