A legnagyobb japán gyártó a Subaru után a GM másik egykori
partnerében is részesedést vásárol. A Toyota a mai hivatalos bejelentés
szerint az Isuzu 5,9%-át, azaz összesen 100 millió részvényt vásárol
352,4 millió dollár értékben. A részvényvásárlás persze együttműködést
is jelent. A Toyota sajtóközleménye szerint azt a célt tűzték maguk
elé, hogy az Isuzut a kis hengerűrtartalmú dízelmotorok fejlesztésében
és gyártásában a piac első számú szereplőjévé teszik. A Toyota mérnökei
így a továbbiakban a benzinmotorok és az alternatív hajtásrendszerek
fejlesztésére koncentrálhatnak.
Az Isuzu az 1990-es évek elején ugyan felhagyott az önálló autógyártással, és azóta járműtervező- és gyártó részlege elsősorban a távol-keleten igen sikeres teherautók, illetve pick-upok előállítására koncentrál, de közben a cég a General Motors, és más gyártók számára is készített személyautó-dízelmotorokat. Tőlük származik például az Opel 1,7 literes, négyhengeres dízelmotorja, vagy az a háromliteres V6-os, amelyet az Opelen és a Saabon kívül a Fiat és a Renault is használ, illetve használt saját nagykocsijaiban. Eddig a Toyota önállóan fejlesztette saját dízelmotorjait, de úgy néz ki, ezt a feladatot most legalább részben az Isuzura szeretné bízni, hogy saját mérnöki kapacitását más területekre csoportosíthassa át.
Az Isuzu 1971 óta a General Motors első számú ázsiai partnere volt, de az amerikai cég az idén áprilisban megszabadult a japán gyártó részvényeinek maradék 7,9%-ától is, hogy készpénzhez juthasson, amelyet saját átszervezési programjához használhat fel.
