Még felárat sem kérnek az új, manuálisan kapcsolható szerkezetért, a vásárlók mindenféle következmény nélkül választhatnak, hogy akarnak-e szekvenciális váltót, vagy sem.
A BMW eddig csak az SMG fantázianevű szekvenciálisan kapcsolható váltóval forgalmazta az M5-öst. A manuális váltás híveinek eddig be kellett érniük egy vérszegény magyarázattal , amely szerint a hét sebességi fokozat fogaskerekeit az óriási terhelés miatt olyan sorrendben kellett elhelyezni a váltóházban, ami lehetetlenné teszi, hogy együttműködjön a hagyományos H kulisszás kapcsolószerkezettel. Pontosan nem lehet tudni, hogy két évvel a bemutató után miért döntöttek mégis a kézi váltós kivitel bemutatása mellett, bár egyes pletykák szerint az amerikai vásárlók elégedetlensége a BMW pálfordulásának egyik oka.
A tervezők magyarázatában azért lehetett némi igazság, mivel az új kézi váltó csupán hatsebességes lett, és mindenféle trükköt kellett bevetni, hogy a kuplungszerkezet biztosan kibírja a legfalábúbb tulajdonosok kínzásait is. Dupla tömegű, hidraulikusan csillapított lendkerékkel igyekeznek kisimítani a nagyobb nyomatékcsúcsokat, a kuplung legnagyobb igénybevételnek kitett alkatrészeit nagy szilárdságú acélból készítik, és a szerkezetet önbeállító mechanizmussal látták el, hogy a pedálerők a kuplung kopásával ne változzanak.
A 2007-es BMW M5-ösön az új váltót leszámítva nemigen változtattak, csupán néhány hasznos kiegészítővel – például guminyomás-ellenőrző szerkezettel, és egyes piacokon valós idejű forgalomfigyelő rendszerrel – bővül a szériafelszereltség.
