A Fiat egy kétnapos rendezvényen mutatta be néhány tervét elemzők és befektetők egy csoportjának. Néhány részlet azonban kiszivárgott, elsősorban az Alfa Romeo jövőbeli terveit illetően, így megismerhetjük a márka három, 2008-ban és 2009-ben bemutatni tervezett három típusát is.
A legkisebb újdonság a korábbi pletykákból már ismert, Junior nevű
sportos kisautó, amellyel a Mini számára szeretne konkurenciát
teremteni az Alfa Romeo. A Grande Punto alapjaira épülő, négy méternél
rövidebb típust 1,4 literes, 150 lóerős, turbófeltöltéses benzinmotor
hajtja majd. Gyártása 2008-ban indul, az ára pedig az előzetes
kalkulációk szerint 16 ezer euró körül lesz. A Juniorral nagyjából egy
időben dobhatják piacra a CXover fantázianevű ötajtós modellt is. Ez a
4,6 méter hosszú típus egy terepjáró és egy kupé sajátos keveréke lesz,
amelyet a BMW X3-as ellenfelének szánnak, és 28-45 ezer eurós áron
szeretnének forgalmazni. A harmadik típus a 169-es lesz, a 166-os
utódja, amelyet a 159-es alapjaira építenek. A közel öt méteres
luxusmodell a felhasznált padlólemez miatt ugyan csak első- vagy
négykerék-hajtású lehet, de az új fejlesztésű négy- és hathengeres
motorok mellett egy Ferrari V8-as is bekerülhet az orrába, így akár az
Audi, a BMW és a Mercedes középkategóriás típusainak is méltó ellenfele
lehet.
Mindhárom új Alfa Romeót úgy tervezik, hogy megfeleljenek az Észak-Amerikában érvényes forgalomba helyezési szabályoknak is, így 2009-re minden akadály elhárulhat a márka amerikai visszatérése elől. Az Egyesült Államok piaca jelenleg az egyik legfontosabb bevételi forrás a prémium márkák számára, és ha ebből a hatalmas tortából az Alfa is részesedhet, az akár hosszabb távra is biztosíthatja a márka nyereséges működését.
