Apró benzines turbómotor és egy új V6-os motorcsalád is szerepel az eddig kiszivárgott tervekben.
A Fiat már az új Bravóban bemutatkozó 1,4 literes,turbós
benzinmotorral is meglepett minket, hiszen az utóbbi néhány évben
nemigen láthattunk hasonlót az olaszok típusaiban. Az utolsó, kis
hengerűrtartalmú benzines turbómotorjuk a Punto első generációjának
csúcsváltozatát hajtotta. Ez azonban nem az utolsó ilyen jellegű
újdonságuk, már ha hihetünk a pletykáknak: állítólag egy 900 köbcentis
turbómotor is készül, amely 90 és 110 lóerős változatokban lesz
elérhető. Ezt a motort várhatóan a Fiat legkisebb típusaiban, az
500-asban és a Pandában láthatjuk először, de az sem kizárt, hogy
később nagyobb modellekben is feltűnhet, mivel állítólag a hasonló
teljesítményű szívó-benzinmotorokhoz képest 10%-kal nagyobb
teljesítmény és 10%-kal alacsonyabb fogyasztás érhető el vele.
A másik nagy újdonság az új V6-os benzinmotor-család lehet. A Fiat-csoport jelenleg nem gyárt ilyen motorokat, mivel az General Motorsszal megkötött, majd felbontott motorfejlesztési együttműködésben az amerikai partner feladata lett volna a benzines hathengeresek szállítása. A jelenlegi Alfa csúcsmodellekben még alaposan átdolgozott GM V6-osokat találunk, de az egykori partner nyilván nem szállítana igazán olcsón az újabb modellekhez, ezért a Fiatnál egy új motorcsalád megtervezéséről döntöttek. Az új hathengeresek hengerűrtartalma a hírek szerint 3 és 3,5 liter között lesz, teljesítményük pedig 250 és 350 lóerő közé esik majd.
Az új motorokon kívül állítólag a VW DSG-jéhez hasonló, dupla kuplungos sebességváltó fejlesztésébe is belefogtak, amely kiválthatná a sokat kritizált Selespeed váltót.
