Peugeot Expert Tepee: haszonjárműből egyterű

2006.11.14. 14:29

A múlt héten bemutatott PSA-Fiat áruszállítókból alakították ki az új buszlimuzint, amely ugyan sokkal tágasabb, de egyszerűbben felszerelt és gyengébb, mint a Peugeot 807-es.


Galéria - kattintson a képre

Az Expert Tepee két változatban is kapható lesz. A rövidebbik 4,805, a hosszabbik pedig 5,135 méter hosszú, de mindkettő 1,94 méter magas, és maximum kilenc személy befogadására képes. A kisebb kivitel felhajtott ülésekkel csupán 327 literes csomagteret kínál, bár a hátsó üléssor lehajtásával ebbe is elfér 522 liter motyó, míg a hosszabbik kivitel igazi turnéautó: kilenc felnőtt és 770 liter csomag, vagy hat utas és 1239 liter holmi fér el benne. A Peugeot buszlimuzinja különös szerzet, egyelőre nemigen találunk hozzá hasonlót a piacon. Funkcióját tekintve leginkább a kisbuszokkal versenyezhet, amilyen a Mercedes Vito vagy a VW Multivan, viszont arányaiban és viselkedésében valamivel közelebb áll a nagy családi egyterűekhez. Olyasfajta félszerzet, amilyen a Peugeot partner egy kategóriával lejjebb.


Galéria - kattintson a képre

Ahogy egy haszonjárműből kialakított típustól elvárható, a tervezők inkább a takarékosságot tartották szem előtt a motorok kiválasztásakor, és nem a dinamikus menettulajdonságokat. Így az Expert Tepee csupa négyhengeres motort kapott, háromféle dízelt és egy benzinest. Az alapváltozat 1,6 literes, 90 lóerős HDi motort kapott, míg a drágább kivitelek 2,2 literes, 120 lóerős vagy 2 literes, 136 lóerős dízelmotorral, illetve kétliteres, 140 lovas benzinmotorral készülnek. A közzétett adatok alapján úgy néz ki, ezek közül egyik sem lesz az autópályák réme: az alapmodell végsebessége csupán 145 km/h, és 21,1 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s tempót, de a csúcsmodell maximális sebessége is csupán 170 km/h, és 13, 4 másodperc alatt gyorsulhat százra.

A típus forgalmazása a Fiat és Citroën jelvényes változatokkal együtt 2007 elején indul, de a legfontosabb tudnivalót, azaz az új személyszállító alkalmatosság árát egyelőre nem árulta el a francia gyártó.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.