Alan Mulally az együttműködést hiányolja az óriáscég egyes részlegei között, és szeretné egy kézbe venni az irányítást.
A cél az, hogy a Ford ugyanolyan összhangban működjön globális
szinten, mint a nyereségét tekintve világelső Toyota.
Nem egyetlen Ford van. Működik egy Észak-Amerikában, egy
Dél-Amerikában, egy Ausztráliában, egy Kínában és egy Indiában,
Európában pedig három különálló cég képviseli a vállalatot (A Ford of
Europe, a Jaguar-Land Rover és a Volvo - a szerk.) - vázolta
röviden a problémák forrását az új vezérigazgató, majd azt is elmondta,
mi lehet a megoldás.
El kell érnünk, hogy egyetlen cégként versenyezhessünk a piacon,
kiaknázva globális jelenlétünket. Mulally álláspontja persze nem
meglepő, hiszen előző munkaadójánál, a Boeingnél is úgy sikerült rendet
csinálnia, hogy a korábbi tucatnyi repülőgépből csupán négy alaptípust
hagyott meg.
A Fordnál persze nem számíthatunk ilyen mértékű kínálatcsökkentésre, de biztos, hogy az új igazgató igyekszik minimálisra csökkenteni a Fordok alapjául szolgáló platformok számát, és olyan modellek kifejlesztését szorgalmazza , amelyek minimális változtatásokkal a világ minden táján eladhatóak lesznek.
