Négy Chery újdonság Pekingben

2006.11.16. 11:56

A kínai autógyártó hatalmas iramban fejleszti típusválasztékát: egy új szériamodellt, két tanulmányautót és egy hibrid hajtású típust mutatnak be a pekingi Auto China kiállításon.


Galéria - kattintson a képre

Az új sorozatgyártású típus egy nyolcszemélyes kisbusz, amely a V2 névre hallgat. Az apró kerekeken guruló, keskeny és magas jármű egészen szokatlan jelenség. A vezetőülés felett felpúposodó tetővonal miatt a Renault Trafic-Opel Vivaro páros juthat róla az eszünkbe, bár sajátos arányai miatt inkább olyan, mintha az európai haszonjármű-család karikatúrája volna. A kisbuszt az új fejlesztésű ACTECO motorcsalád 1,3 literes tagja hajtja egy ötsebességes váltón keresztül, és a felszereltség-lista alapján a típus már a nemzetközi konkurencia színvonalát közelíti. Többek közt két első légzsákkal, blokkolásgátlóval, elektronikus fékerőelosztóval és beépített CD-lejátszóval kínálják.


Galéria - kattintson a képre

Az A5 ISG nevű hibrid hajtású modell igazi meglepetés a Cherytől. az A5 szedánon alapuló típus a V2-esben is alkalmazott 1,3 literes benzinmotor mellé egy elektromos segédhajtóművet is kapott. A kínaiak úgy tervezték meg a hajtáslánc vezérlését, hogy az akkumulátorok megfelelő töltöttségi szintje mellett 40 km/h alatt el se induljon a benzinmotor, így a zsúfolt városi forgalomban minimális károsanyag-kibocsátással araszolhat az autó. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy a Chery tervezi-e a típus exportját, de ha igen, akkor a Civic Hybrid és a Toyota Prius olcsó alternatívájaként akár komoly sikerre is számíthat az A5 ISG.

A két új típus mellett két tanulmányautót is bemutatnak Pekingben. A Fengyun II Coupé egy kompakt, sportos, kétajtós modell, amelyet eddig csupán egy vázlaton láthattunk, míg a Tiggo5 egy kompakt, ötajtós hobbiterepjáró-szerűség. Bár mindkét típus tanulmányként jelenik meg Pekingben, nemigen láthatunk rajtuk olyan részletmegoldásokat, amelyek megakadályoznák, hogy egy-két éven belül bármelyik sorozatgyártásba kerüljön.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.