Felújítják az Opel Astrát

2006.11.17. 10:38

Néhány apró optikai módosítással és négy új motorral igyekeznek felfrissíteni a modellciklusa közepén járó kompakt sikermodellt.


Galéria - kattintson a képre

A 2007-es Astra külsőre alig különböztethető meg közvetlen elődjétől. A legszembetűnőbb különbség a szélesebb krómozott betét az autó orrán, és a hűtőrács vízszintes elemeinek fémszínű bevonata. Új az első lökhárító is, de a karaktere megmaradt, csupán a ködlámpák környékén vehető észre némi különbség, de azt is nagyítóval kell keresni. Emellett a hátsó lámpatesteken módosítottak egy keveset, valamint a kombi változat kapott alumínium tetősíneket, és a háromajtós GTC méhsejtszerkezetű hűtőrácsot. Belül is változtattak a műszerfal díszítésén, de itt is csak amolyan tessék-lássék módon, valamint a gyári CD-s rádió kapott egy iPod-csatlakozót. Láthatóan az Opelnél sem érezték szükségét, hogy többet változtassanak a típuson, mint amennyi ahhoz szükséges, hogy az óriásplakátokon ismét megjelenhessen az amúgy teljesen indokolatlan, de a marketinges hadsereg munkáját megkönnyítő Új felirat.


Galéria - kattintson a képre

Kárpótlásul a felületes formai átalakításért négy új négyhengeressel bővítették a motorválasztékot, két 1,6 literes benzinessel és két 1,7 literes dízellel. Az 1,6 literes Twinport motor változó szelepvezérlést kapott, így teljesítménye 115 lóerőre nőtt, bár ezt a változatot egyelőre a régi, 105 lovas kivitel mellett forgalmazzák. A kétliteres, 170 lóerős turbómotor viszont eltűnik a kínálatból, a helyét a Merova OPC-ből már ismert 180 lóerős, 1,6 literes turbómotor veszi át. Emellett a 80 és 100 lóerős 1,7 literes, illetve a 100 és 120 lóerős, 1,9 literes dízelmotorok helyére az 1,7 literes CDTI motor két új változata érkezik, 110 és 125 lóerővel.

Az alig megújult Astra először december 7-én lesz élőben is látható a Bolognai Motor Show-n, a rendeléseket viszont már november 20-tól felveszik az Opel-kereskedők. Az első példányokat ugyanakkor csak 2007 februárjában szállítják le új tulajdonosaiknak, sőt, az új dízelmotorokkal és az iPod-csatlakozós CD-lejátszóval csak a jövő év tavaszától lesz elérhető a típus.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.