A túlzottan gyors fejlődés mellékhatásaként erőteljes minőségromlás tapasztalható a kínai autóiparban.
A kínai minőségellenőrzési hivatal adatai szerint mindössze tavaly
óta majdnem a másfélszeresére nőtt az autóvásárlás utáni első kilenc
hónapban tapasztalt meghibásodások száma. 2005-ben 1000 autóra még 246
hiba jutott, ami eleve nagyon sok – a nyugati átlag a J. D. Power
felmérése szerint csupán 124 –, de az idén ez a szám már 338-ra
növekedett. A jelenségért elsősorban az erőteljes versenyt okolják,
amely arra sarkallja a beszállítókat, hogy akár a minőség rovására is
csökkentsék az áraikat, de a típusfejlesztés erőltetett irama sem teszi
lehetővé, hogy az új típusok megfelelő mennyiségű tesztelés után
kerülhessenek piacra. Ráadásul a kínai vásárlók többségét egyelőre
jobban érdekli a gazdag felszereltség, mint az autók minősége, így a
gyártóknak nem is áll érdekükben, hogy vagyonokat költsenek a
megbízhatóság javítására.
Mindez persze inkább afféle pubertáskori zavarnak látszik. Annak idején a japán és a koreai autógyártók is átélték ugyanezt, ma pedig mindkét ország autóipara kivételesen megbízható termékeiről ismert.
