Egyre megbízhatatlanabbak a kínai autók?

2006.11.24. 12:13

A túlzottan gyors fejlődés mellékhatásaként erőteljes minőségromlás tapasztalható a kínai autóiparban.

A kínai minőségellenőrzési hivatal adatai szerint mindössze tavaly óta majdnem a másfélszeresére nőtt az autóvásárlás utáni első kilenc hónapban tapasztalt meghibásodások száma. 2005-ben 1000 autóra még 246 hiba jutott, ami eleve nagyon sok – a nyugati átlag a J. D. Power felmérése szerint csupán 124 –, de az idén ez a szám már 338-ra növekedett. A jelenségért elsősorban az erőteljes versenyt okolják, amely arra sarkallja a beszállítókat, hogy akár a minőség rovására is csökkentsék az áraikat, de a típusfejlesztés erőltetett irama sem teszi lehetővé, hogy az új típusok megfelelő mennyiségű tesztelés után kerülhessenek piacra. Ráadásul a kínai vásárlók többségét egyelőre jobban érdekli a gazdag felszereltség, mint az autók minősége, így a gyártóknak nem is áll érdekükben, hogy vagyonokat költsenek a megbízhatóság javítására.

Mindez persze inkább afféle pubertáskori zavarnak látszik. Annak idején a japán és a koreai autógyártók is átélték ugyanezt, ma pedig mindkét ország autóipara kivételesen megbízható termékeiről ismert.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.