Hivatalosan is megerősítették, hogy a kínai gyártó a legesélyesebb
a DaimlerChrysler megbízásának elnyerésére. Tom LaSorda, a Chrysler
vezérigazgatója szerint ugyan még egy másik autógyártóval is folynak
tárgyalások, de jelenleg a Chery van előnyben, és a hónap végén
megszületik a végleges döntés is. Ezek után megkezdődhet az érdemi
munka, beindulhat a
Hornet tanulmány szériaváltozatának tervezése, az új partnerrel
karöltve.
Bár még ma is elég keveset tudunk a kínai autóipar helyzetéről, hiszen a hatalmas országban az állam ösztönzése nyomán se szeri se száma a kisebb-nagyobb autógyáraknak, ezek közül jelenleg a Chery tűnik a legfejlettebb önálló cégnek. A gyártó, amely néhány éve még a Daewoo Matiz lemásolásával szerzett magának kétes nemzetközi hírnevet, olasz, brit és osztrák segítséggel önálló modellpalettát és motorcsaládot alakított ki az elmúlt néhány évben, és láthatóan arra törekszik, hogy kilépjen a nemzetközi piacra. Így ideális partner lehet a Chrysler számára, hiszen az olcsó munkaerőnek köszönhetően igen kedvező áron szállíthat, és akár még a fejlesztés során is segítséget nyújthat a kisautó-tervezésben meglehetősen tapasztalatlan amerikai cégnek.
