Jöhetnek a milliárdos Bugattik?

2006.11.27. 12:58

A nemrég feltámasztott sportkocsimárka jövője meglehetősen bizonytalan a VW csoporton belül. A Veyron több mint egymillió eurós vételára ellenére minden eladott példánnyal egyre több veszteséget hoz a cégcsoportnak, a paletta bővítését pedig akadályozza a házon belüli konkurencia. Korábban hallhattunk egy olcsóbb sportkocsi tervéről, és egy nagy luxusszedánról is, de az előbbi a Lamborghini, az utóbbi pedig a Bentley közvetlen konkurensévé tenné a Bugattit, és a Volkswagen csoport vezetésének a bennfentesek szerint egyik lehetőség sincs az ínyére. Ugyanakkor a Bugatti is sok százmillió eurót emésztett fel az elmúlt évek során, így a márka megszüntetése sem tűnik vonzó alternatívának.

Állítólag így született meg az a koncepció, amely szerint a Bugatti építhetné a világ legdrágább, egyedi autóit. A becslések szerint kb. 3,5-4 millió eurót, azaz közel egymilliárd forintot kellene kérni egy-egy autóért, hogy évi 5-10 autó legyártása mellett ne hozzon veszteséget a cég. A végső döntés egyelőre még nem született meg, mivel egyelőre a VW vezetői sem biztosak benne, hogy akadna olyan ember a földön, aki hajlandó volna ekkora összeget áldozni egy autóra, bármilyen csodálatos is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.