A több tíz ezer vásárlón kívül a neves olasz formatervező szívét is rabul ejtette a 2005-ös Ford Mustang. „Amikor megláttam az új Mustangot, két dolgot tudtam azonnal: az eredeti óta ez a legjobb, és muszáj egyet szereznem magamnak” – mondta Fabrizio Giugiaro, az Italdesign vezető tervezője. Gyorsan felkereste J Mayst, a Ford elnökhelyettesét, és elmondta, hogy olasz melóra készül az újdonságon, új karosszériával és Ford versenyalkatrészekből építkezve. Maysnek tetszett az ötlet, és kezdetét vette a munka.
Fabrizio alig négy hónap alatt rajzolta meg az új formát, mely a
hátsó túlnyúlás levágásának és a karosszéria éleinek kihegyezésének
köszönhetően kompaktabb az eredetinél. 30 mm-rel szélesítették az
autó elejét, 80-nal a hátsó felét. Az autó számtalan ponton módosult,
ezek közül Giugiaro kedvencei a következők:
- új műszerfal, sötét lószőrrel borított ülések, bőrből kivágott
musztángokkal a fejtámlákon
- a szélvédő, az autó teteje és a hátsó ablak egyetlen hatalmas
üvegpanel, mely 100%-ban kiszűri a káros UV-A-sugarakat
- gombnyomásra, felfelé nyíló ajtók
- az 1964-es Mustangra emlékeztető hátsó lámpák
- sportosan elegáns 20 colos felnik, elöl 275/40, hátul 315/35-ös
gumikkal
Az autó műszaki alapjaihoz a Mustang FR500C versenyautó szolgáltatta
az inspirációt. A Mustang 4,6 literes V8-as motorjához egy kompresszort
illesztettek, az injektorokat a Ford GT-ből származókra cserélték, és
egy új Ford Racing kipufogórendszert is felszereltek. Az autó
teljesítménye így 500 lóerőre növekedett, amihez egy nagyobb hűtőhatású
alumínium hűtőre is szükség volt.
Az autó futóművét a Ford Racing Handling Pack elnevezésű
csomagjával egészítették ki. A kit keményebb gátlókat, alacsonyabb
ültetőrugókat és új stabilizátorokat tartalmaz, így az autó nagyjából
4 cm-rel alacsonyabb, mint a széria Mustang. A modernkori
klasszikus megépítése 30 ezer munkaórát vett igénybe, és a Los
Angeles-i Autószalonon lesz először látható.
