Dízelszövetségben a Mercedes és a VW

2006.11.29. 12:04

A DaimlerChrysler átadja a Bluetech fantázianevű kipufogógáz-tisztító technológiát német riválisának, így a Volkswagen és az Audi előtt is hamar megnyílhat az egyelőre még csupán az autógyártók álmaiban létező amerikai dízelszemélyautó-piac.

Észak-Amerikában a szigorú környezetvédelmi szabályozás miatt nincsen piacuk a dízelmotoros személyautóknak. A legnagyobb gondot a magas égési hőmérséklet miatt a levegő nitrogénjéből keletkező nagy mennyiségű nitrogén-oxid jelenti, amelyet eddig egyetlen autógyártó sem tudott igazán hatékonyan semlegesíteni. Jelenleg úgy néz ki, a Mercedes jár a legközelebb a megoldáshoz a Bluetech gyűjtőnéven emlegetett eljárásokkal, amelyeket az E osztályban bár korábban bemutattak. Később más Mercedes típusok – köztük az R, az ML és a GL osztály – is megkapják az új kipufogógáz-tisztító berendezést, de hamarosan a VW és az Audi amerikai kínálatában is megjelennek a Bluetech eljárással tisztított TDI motorok. A VW csoport 2008-tól veti be saját, nitrogén-oxidtól mentesített dízelmotorjait, elsőként a VW Jetta és az Audi Q7 típusokban.

A DaimlerChrysler és a Volkswagen csoport az összefogástól azt reméli, hogy 2015-re az amerikai dízel-személyautó piac az összes autóeladások 15%-át adja majd, és persze ebben a szegmensben a Mercedes, a Chrysler, a VW és az Audi típusok játsszák a főszerepet.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.