A DaimlerChrysler átadja a Bluetech fantázianevű kipufogógáz-tisztító technológiát német riválisának, így a Volkswagen és az Audi előtt is hamar megnyílhat az egyelőre még csupán az autógyártók álmaiban létező amerikai dízelszemélyautó-piac.
Észak-Amerikában a szigorú környezetvédelmi szabályozás miatt
nincsen piacuk a dízelmotoros személyautóknak. A legnagyobb gondot a
magas égési hőmérséklet miatt a levegő nitrogénjéből keletkező nagy
mennyiségű nitrogén-oxid jelenti, amelyet eddig egyetlen autógyártó sem
tudott igazán hatékonyan semlegesíteni. Jelenleg úgy néz ki, a Mercedes
jár a legközelebb a megoldáshoz a Bluetech gyűjtőnéven emlegetett
eljárásokkal, amelyeket az E osztályban bár korábban bemutattak. Később
más Mercedes típusok – köztük az R, az ML és a GL osztály – is
megkapják az új kipufogógáz-tisztító berendezést, de hamarosan a VW és
az Audi amerikai kínálatában is megjelennek a Bluetech eljárással
tisztított TDI motorok. A VW csoport 2008-tól veti be saját,
nitrogén-oxidtól mentesített dízelmotorjait, elsőként a VW Jetta és az
Audi Q7 típusokban.
A DaimlerChrysler és a Volkswagen csoport az összefogástól azt reméli, hogy 2015-re az amerikai dízel-személyautó piac az összes autóeladások 15%-át adja majd, és persze ebben a szegmensben a Mercedes, a Chrysler, a VW és az Audi típusok játsszák a főszerepet.
