Hyundai HCD10 Hellion: hivatásos rémisztő

2006.11.30. 14:08

James P. Sullivan, a Szörny Rt. sztahanovistája elbújhat a koreaiak legújabb kreációja mellett: ez a rémség nemcsak a gyerekeket, de a felnőtteket is megijeszti, ébren és a álmaikban egyaránt.


Galéria - kattintson a képre

Azt már rég tudjuk a Ssangyong révén, hogy Dél-Koreában mást jelent a szépség, mint mifelénk, de a HCD10 még így is meglepett. A barátságtalan arcú járművet a tervezői láthatóan érdekes terep-kupé tanulmánynak szánták, és az autó orra, ha nem is szép, legalább a kontúrjai határozottak. Az autó hátulja helyén éktelenkedő amorf fém-, üveg- és műanyagtömeg azonban igazi rejtély. Egész biztosan valamiféle baleset eredménye. Talán az utolsó pillanatban kigyulladt a tervezőstúdió és megolvadt a tervezés alapjául szolgáló makett, vagy az igazgató kétéves gyermeke szopogatta szép simára, és senki nem mert szólni, hogy ez így nem lesz jó. Nem tudni, mindenesetre szentül hisszük, hogy magára valamit is adó tervező nem ad ki a kezéből ilyen munkát, még akkor sem, ha Ken Greenlytől tanulta a szakmát, és Koreában kapott állást.


Galéria - kattintson a képre

Pedig az alapkoncepció nem rossz. A háromajtós, 4,171 méter hosszú autó alapjául egy ultrakönnyű vázszerkezet szolgál, az orrában egy 236 lóerős, 3 literes, V6-os dízelmotor dolgozik, a 20 hüvelykes kerekek és a viszonylag magas futómű pedig igazi többcélú járműnek mutatják a Helliont. A biztonsági és kényelmi felszerelések sora is teljes, a terepmintás, levehető vászontető pedig igazán sajátos hangulatot kölcsönöz a tanulmánynak. Reméljük, a legtöbb ötlet átkerül a jövő szériagyártású Hyundai modelljeibe, kivéve a formatervet. Az mehet a kukába.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.