Callaway C16 Ferrari tollakkal

2006.12.04. 11:44

Az amerikai Corvette-specialista kívül-belül alaposan átalakította a GM sportkocsiját. A látványos, narancssárga-ezüst járműben ugyan felismerhetőek a Corvette vonásai is, de ahol csak lehetett, igyekeztek egyedivé tenni a karosszériát.


Galéria - kattintson a képre

Az új orr-rész téglalap-rácsozatú ovális hűtőmaszkjával és nagyméretű fényszóróival leginkább az 1960-as évek Ferrarijainak stílusát juttathatja az eszünkbe, a hátsó panorámaablak mellé illesztett műanyag idomokhoz hasonlót azonban a legújabb Ferrarin, az 599 GTB-n láthattunk. A Callaway hagyományaihoz híven igyekezett a maximumot kifacsarni a Corvette amúgy is brutálisan erős hatliteres motorjából: az LS2 jelű blokkból egy mechanikus kompresszor segítségével 616 lóerőt és 790 Nm-nyi csúcsnyomatékot hoztak ki. Így a C16 nem csak külsejében, de menetteljesítményeit tekintve is méltó ellenfele bármely mai utcai Ferrarinak, beleértve az Enzót is: 3,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, 10,9 másodperc alatt fut le negyed mérföldet, a végsebessége pedig 330 km/h. Mindemelett állítólag akár 13 liter benzinnel is beérheti 100 kilométerre, így a készítői szerint akár hétköznapi használatra is megfelel, bár az állítható futómű, a 295/30ZR19-es első és 345/25ZR20-as hátsó kerekek, illetve az Alcantara borítású Recaro Pole Position kagylóülések inkább afféle hétvégi versenyautónak láttatják.

A C16 természetesen megvásárolható lesz. Az árát egyelőre nem közölték, de azt már igen, hogy háromféle sebességváltóval is elérhető lesz: egy rövidebb és egy hosszabb áttételezésű hatsebességes manuális szerkezettel és egy hatsebességes, kézzel is kapcsolható automatával.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.