Koccanásmegelőző rendszer a Volvótól

2006.12.05. 10:29

A City Safety fantázianevű szerkezetet elsősorban a kis sebességű városi balesetek megelőzésére tervezték.

Működési elve azonos azzal, amelyet például a Mercedes vagy a Lexus használ saját csúcsmodelljeiben a balesetek következményeinek enyhítésére. A rendszer radarral tapogatja le az autó előtti teret, jelzi, ha veszélyt érzékel, előkészíti a fékeket, ezzel is csökkentve a reakcióidőt, illetve külső beavatkozás nélkül fékez, ha már elkerülhetetlennek tűnik az ütközés. A különbség annyi, hogy a City Safety mindössze hat méterre lát, ezért elsősorban kis sebességnél hasznos. A Volvo szerint 15 km/h sebességkülönbségig elkerülhetővé teszi az ütközéseket, 30 km/h sebességkülönbségig pedig jelentős segítséget jelent a károk enyhítésében. A svédek szerint a balesetek mintegy 75%-a 30 km/h-nál kisebb sebességnél következik be, és a City Safety jelentősen csökkentheti az ilyen balesetek számát.

Az új balesetmegelőző rendszernek persze ugyanolyan korlátai vannak, mint az összes többi hasonló eszköznek: ködben, hóban vagy zuhogó esőben a radarszenzorok tévedhetnek, és persze az érzékelők elé kerülő szennyeződés is megakadályozhatja azok működését, igaz, ez utóbbi problémára figyelmeztet a szerkezet. A berendezés fejlesztése még folyamatban van, ám a Volvónál azt ígérik, hogy két éven belül piacképessé teszik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.