Peugeot 207 CC: az első adatok

2006.12.06. 10:19

Az élő bemutatóra ugyan csak jövő márciusban, Genfben kerül sor, de a Peugeot már most közzétette az új kupé-kabrió fotóit és adatait. Falrengető meglepetésről persze szó sincs: az autó formájával már találkozhattunk a 207 Epure tanulmány révén, és a műszaki megoldások jelentős része is ismerős lehet a csukott 207-esekben.


Galéria - kattintson a képre

A 207-es jóval nagyobb, mint az elődje, és ez a nyitható tetejű változatra is igaz. Az új CC 4,03 méter hosszú, 1,75 méter széles és 1,39 méter magas, így – főképp hosszában – túlnő a legtöbb közvetlen riválisán. A mintegy 20 centiméteres méretnövekedést azonban nem tudták igazán kihasználni a Peugeot tervezői. Ugyan az első üléssor mögött lett egy második is, de elképzelhetetlen, hogy ezt hátizsák-tároláson kívül bármi másra használhatnák a leendő tulajdonosok, mivel gyakorlatilag nincs lábtere. A csomagtér ugyan nagyobb lett – csukott tető mellett 449 liter a gyári adat – de a tető mérete is megnőtt, és ívesebb kialakítása miatt is többet foglal a csomagtérből. Így ha valaki kabriózni indul, 187 liternél több csomagot nem vihet magával, hacsak nem akarja az út szélén hagyni a csomagjai egy részét a tető kinyitásakor.


Galéria - kattintson a képre

Az új összecsukható keménytető persze nem csak méreteiben fejlődött. Már egyáltalán nem kell kézzel hozzányúlni, az első ablakkerettel is automatikusan kapcsolódik össze. A nyitás vagy a csukás művelete a gombnyomás után kb. 25 másodpercet vesz igénybe, ami nem tűnik kevésnek, de a 207 CC szerkezetét cserébe csukott állapotban az oldalablakok is merevítik. Ezek ugyanis a tetőben kialakított sínekbe illeszkednek, akárcsak a hagyományos ajtókereteknél, és a tető kinyitásánál lejjebb csúsznak egy keveset. Így csukott üzemmódban kisebb lehet a szélzaj, és merevebb a karosszéria. A tervezők egyébként is adtak a biztonságra: az összes típusváltozathoz öt légzsák jár: kettő elöl, kettő oldalt, egy pedig a kormányoszlop alatt található – ez utóbbi a sofőr térdeit hivatott megvédeni. A 207 CC eleinte három motorral készül: egy 120 és egy 150 lóerős 1,6 literes turbómotorral – ezeket a BMW-vel közösen fejlesztette a Peugeot – és a jól ismert 1,6 literes, 110 lóerős PSA-Ford dízelmotorral.

A 206 CC 2000-ben az első kupé-kabrió volt a piacon, és igazi ellenfelek híján hatalmas sikert aratott: eddig több mint 360 ezer példány készült belőle. Mára azonban megszaporodtak a keménytetős kabriók a kisautók között is: az Opel Tigra Twintop, a Nissan Micra C+C és a Mitsubishi Colt CZC mellett a 207 CC-nek kétségtelenül sokkal nehezebb dolga lesz, bár a vetélytársaknál kétségkívül tágasabb, felnőttesebb típus így is jó eséllyel indul a kupé-kabriók versenyében.