Kia Kue, a legújabb koreai tanulmányautó

2006.12.08. 11:10

Manapság talán a koreai gyártók a legaktívabbak, ha tanulmányautó-építésről van szó. Érthető, hiszen épp azon a határmezsgyén egyensúlyoznak, amely a régi, elfogadott, milliónyi hűséges ügyfelet magáénak tudható márkákat elválasztja az olcsó vackokat gyártó gyanús távol-keleti jövevényektől. Lassan kialakulóban a megbízhatóságról szőtt legenda, egyre többen vesznek Hyundai és Kia modelleket az áruk mellett kielégítő minőségük miatt, de ezen a ponton még nem lehet tévedni; pontosan tudni kell, mit akarnak a vásárlók. Főképp Észak-Amerikában, hiszen a két dél-koreai márka sikereit jórészt ennek a piacnak köszönheti.

A januárban, Detroitban bemutatkozó Kue tanulmány is egy újabb példa a Kia tapogatódzó taktikájára. A 4,725 méter hosszú és 2,9 méteres tengelytávú, nagydarab hobbiterepjáró a gyártó által közzétett skicc alapján újabb formai kísérletnek látszik. A tanulmányautóknál ma már szinte kötelező, 22 hüvelykes óriásfelnik felett divatos, éles-íves forma látható, szokatlan, csónakforma hátsó résszel, szögletes, integrált kipufogókkal és magas övvonallal. Nem valószínű, hogy valaha is gyártásba küldenének egy ilyen autót, de ha elnyeri a vásárlóknak tetszését, az jelzi a Kia formatervezőinek, hogy jó irányba haladnak. És ha nem, az sem nagy baj, akkor jöhet egy újabb tanulmány, amíg rá nem találnak azokra a formákra, amelyeket már a szériamodelleken is érdemes alkalmazni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.