Korábban érkezhet a Volvo dupla kuplungos váltója

2006.12.12. 13:50

A legfrissebb pletykák szerint már 2007-ben bemutatkozhat a VW DSG váltójának első hasonmása. Korábban úgy tudtuk, a svéd mérnököknek még legalább másfél-két évre lesz szükségük az eddigi legjobb, kuplungpedált feleslegessé tevő megoldás másolatának elkészítésére, de úgy tűnik, a fejlesztés előrébb jár, mint bárki gondolta volna. A DSG működési elvét hasznosító szerkezetet állítólag a Volvo S40/V50 típus felújított változataiban dobják piacra a jövő év vége felé, de nem sokkal később a Ford legnépszerűbb típusaiba, így a Focusba, a C-Maxba és a Mondeóba is bekerülhet. Az új váltót a hírek szerint a Ford sebességváltógyártó partnere, a Getrag készíti szlovákiai üzemében.

A Volkswagen által kifejlesztett DSG ismereteink szerint jelenleg az egyetlen olyan megoldás, amely magában hordozza a hagyományos kézi váltó összes előnyétl, azaz észlelhető késedelem nélkül, rángatásmentesen kapcsolja a kívánt fokozatokat, viszonylag olcsón előállítható, és bármilyen nagy nyomatékú motorral képes együttműködni, mégis szükségtelenné teszi a kuplungpedál használatát. A Volkswagen érthető módon nem is adja ki a kezéből a szerkezetet, de az ezzel megszerezhető piaci előny már nem tarthat sokáig. A Volvón kívül a DaimlerChrysler, a Porsche és a BMW is dolgozik már hasonló elven működő erőátviteli elemeken, és nyilván még mások is, akik egyelőre titokban tudták tartani ilyen irányú erőfeszítéseiket. Így az évtized végére alighanem széles körben elterjedhet a megoldás, sőt, hosszabb távon talán ki is válthatja a hagyományos kuplung-kéziváltó párost és az automata váltók egy jelentős részét is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.