A Pontiac roadster megelőzte a Mazda MX-5-öst

2006.12.15. 12:00

A japán roadster 1989-es bemutatója óta először veszítette el vezető szerepét a világ legnagyobb sportkocsi-piacán, az Egyesült Államokban.

A trónfosztást a GM nyitott kétülésese, a Pontiac Solstice követte el, bár egyelőre nem nagy a különbség a japán és az amerikai típus eladásai között. Az MX-5-ösből 15 873, a Solstice-ból 18 361 példányt adtak el az év első 11 hónapjában. Igaz, az összehasonlításban nem szerepel a Solstice műszakilag azonos testvérmodellje, a Saturn Sky, amelyből mindeddig szintén több ezer példány talált gazdára.

Az MX-5 minden erénye ellenére elsősorban annak köszönhette, hogy egyeduralkodó maradhatott, hogy az elmúlt 17 évben nemigen akadt komoly vetélytársa. Több próbálkozó akadt ugyan, de az elsőkerék-hajtású Fiat Barchetta és a szokatlan műszaki megoldásokat felvonultató MGF sem ért a Mazda sportkocsijának nyomába. A GM azonban tökéletesen lemásolta a japánok bestsellerének legfontosabb jellegzetességeit, épp csak nagyobb teljesítményű motorral, egy picivel nagyobb méretben.

Ezzel egyelőre persze nem veszélyeztetik az MX-5 nemzetközi sikereit, hiszen a GM roadsterei egyelőre csak Észak-Amerikában kaphatók. Az Opel azonban hamarosan Európában is megkezdi a Saturn Sky forgalmazását Opel GT néven, és ezzel Amerikán kívül is megszorongathatja a Mazdát.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.