Olcsó kerámia féktárcsák az Auditól?

2006.12.21. 14:36

Ma még csak a legdrágább utcai sportkocsikon találkozhatunk a különleges alkatrészekkel, de a legfrissebb hírek szerint Németországban már a nagy sorozatban gyártható változaton dolgoznak. Az Audi, és partnere, az SGL Carbon állítólag olyan kerámiatárcsás fékrendszeren dolgozik, amely akár egy középkategóriás típusba is beépíthető anélkül, hogy jelentősen növelné az autó vételárát.

A kerámia féktárcsák legnagyobb előnye acélból készült társaikkal szemben, hogy akkor sem csökken érezhetően a rajtuk ébredő fékerő, ha már izzásig hevültek. Emellett a hagyományos fékrendszerekhez képest mintegy 40 kilogrammot lehet velük megspórolni – nagyrészt a rugózatlan tömegből, ami az úttartás érezhető javulását eredményezi – és az élettartamuk is durván a négyszerese az acél tárcsákénak. Épp ezért már az 1980-as évek eleje óta használják a megoldást a versenypályákon, de az áruk még mindig félelmetes: a Porsche a 911 Turbóhoz több mint másfél millió forintnak megfelelő összegért kínál kerámia tárcsás fékeket.

Az Audinál folyó munka célja állítólag az, hogy az árat durván a negyedére csökkentsék, így akár már egy A6-os opciós listáján is megjelenhetne egy ilyen fékrendszer, nem sokkal drágábban, mint amennyiért egy komolyabb légkondicionálót vagy autóhifit kínálnak mostanság.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.