Negyven éves a Subaru boxermotorja

2006.12.22. 10:58

A japán gyártó kitart a szokatlan elrendezés mellett, bár sokan értelmetlen különcködésnek tartják a boxermotor továbbfejlesztését.

Az első Subaru, amelybe ilyen négyhengerest szereltek, az 1966-ban bemutatott 1000-es volt, egy kis elsőkerék-hajtású szedán. Akkortájt még igen elterjedt volt a megoldás. A Porschén kívül, amely ma is hathengeres boxermotorokat épít az összes sportkocsijába, a Volkswagen típusait is ilyen elrendezésű négyhengeresek hajtották, sőt, a Lancia, az Alfa Romeo és a Ferrari is készített hasonló kialakítású motorokat.

A Subaru elsősorban azért ragaszkodik az egymással szemben elhelyezett hengerekhez, mert így rövid és alacsony motorokat építhet, amelyek az első tengely elé helyezve sem teszik túlzottan orrnehézzé az autókat, és így jól illeszkednek a gyártó névjegyévé vált, szimmetrikus négykerék-hajtást megvalósító erőátviteli rendszerhez. A négyhengeres boxermotorok egyéb szempontból nem jobbak, mint soros társaik, sőt, a két különálló hengerfej miatt a gyártásuk drágább, és szélességük miatt a karbantartásuk is komplikáltabb.

A japán gyártó azt is megerősítette, hogy nem csak a meglevő motorjait fejleszti tovább, de hamarosan bemutatja első dízelmotorját is, amely szintén boxer elrendezésű lesz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.