Csukott Super Seven Hollandiából

2006.12.22. 11:07

2007 tavaszán, Genfben mutatkozik be a Donkervoort D8 Coupé.


A kis holland cég eddig is jó minőségű Lotus Super Seven-utánzataiból élt meg, és lényegében a D8 sorozat legújabb tagja is a klasszikus minimálsportkocsi sablonját követi, két apróságot kivéve: ez a változat fix tetőt és ajtókat kapott. A Donkervoort tervezői persze arra törekedtek, hogy az utastér védettsége minél kevesebb súlygyarapodással járjon, így a tető és a felfelé nyíló ajtók karbonszálas műanyagból készülnek, és összesen mintegy 20 kilogrammot nyomnak.


Ehhez jön még az új elemek légellenállást csökkentő hatása, és a hátsó tengely mögött kialakított diffúzor, így a D8 kupé nem csak kényelmesebb, de alighanem gyorsabb, és biztosabb úttartású is, mint nyitott testvérmodelljei. Az autó hajtásáról a Győrben gyártott 1,8 literes, hengerenként ötszelepes Audi turbómotor gondoskodik, ahogy a többi Donkervoort sportkocsiéról is. A kiválóan tuningolható négyhengerest a hollandok 180, 210 és 270 lóerővel kínálják a D8 Coupéhoz.

Az új típust egyértelműen a kínálat csúcsmodelljének szánják, ezért évente mindössze 50 autóra fogadnak el megrendelést, hogy megőrizzék a kupé exkluzivitását.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.