Vezérműtengely nélküli motor a Valeótól?

2006.12.22. 12:19

A francia alkatrész-beszállító elektromágneses szelepvezérlést fejleszt, amely feleslegessé tenné a mai motorokban használt vezérműtengelyeket.

Egy ilyen rendszerrel elvben szabadon változtatható a szelepnyitás időzítése és mélysége. Ezzel akár 15-20%-kal is növelhető volna a belső égésű motorok hatásfoka, és teljes mértékben kiválthatná a bonyolult elektromechanikus szerkezeteket, amelyekkel manapság a szelepvezérlés paramétereinek változtatását végzik. Ugyanakkor komoly problémát jelent, hogy hogyan tegyék megbízhatóvá a rendszert, amelynek elméletben a motor élettartamával megegyező ideig kellene hiba nélkül üzemelnie.

Talán ezért is szorítkozik a Valeo megoldása kizárólag a szívószelepek vezérlésére. Így a hibaforrások száma a felére csökkenthető, de az előnyök mintegy 80%-a a szakemberek szerint már így is megjelenik. A fejlesztéseket a francia cég szerint egy autógyártó is támogatja – a pletykákban a Peugeot nevét említik –, de azt még a Valeo sem meri megjósolni, hogy a kísérleti fázisban levő szelepmozgató mechanizmus mikor kerülhet gyártásba.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.