MKR: a Lincoln jövője?

2006.12.27. 10:48

Idő előtt kiszivárogtak az első információk a Ford luxusmárkájának legújabb tanulmányautójáról. Az MKR bemutatója hivatalosan január 7-én lesz Detroitban, de a legtöbb adat, és néhány fotó idő előtt nyilvánosságra került.


Az MKR a fotók alapján erős egyéniségnek tűnik. Az autó egész orrát uraló kétrészes hűtőrács, az apró fényszórók, a Mazda RX-8-ast idéző első sárvédő-ívek, a lendületes övvonal és az alacsony oldalablakok sportos, agresszív, mondhatni fiatalos karakterrel ruházzák fel a négyüléses, négyajtós szedánt. Más gyártók persze eddig is készítettek hasonlóan eltalált formákat, de az amerikai Ford tervezői mostanság nem igazán tettek ki magukért: legtöbb munkájukból hiányzott a fantázia és az arányérzék. A Lincoln azonban egyre nagyobb bajban van, ahogy anyacége is, és az állásukat féltő alkalmazottak láthatóan csodákra képesek. Az üvegtetős, hátsókerék-hajtású autócsoda persze aligha kerülhet gyártásba jelenlegi formájában, de a tervezők szerint számos részletmegoldása látható lesz a közeljövő új Lincoln típusain. Reméljük így lesz.


A formás lemezek alatt is találkozhatunk néhány érdekes részlettel. A műszerfalat kettéosztó széles középkonzol végigfut az egész utastéren, krómszínű peremeivel és sötét színével sajátos hangulatot kölcsönözve a világos alapszínű belsőnek. Az első ülések kagylóformája és a jellegzetes színvilág a bő negyven évvel ezelőtti tudományos-fantasztikus filmeket idézi, ám ez nem megy a használhatóság rovására. Az MKS hátsó utasainak hasonlóan tágas fej- és lábtér jut, mint amekkora a Mercedes CLS-ben található, és a csomagtér is egész használható méretű: 370 literes. A tanulmány orrában a Ford 3,5 literes V6-os egyenmotorjának ikerturbós, közvetlen befecskendezéses változatát találjuk, amely az E85 jelzésű etilalkohol-benzin keverékkel 415 lóerő és 542 Nm leadására alkalmas. Állítólag ez az alkatrész kerül át leghamarabb a sorozatgyártású Lincolnokba, bár a TwinForce néven emlegetett hathengeres benzines szériaváltozata aligha lesz ennyire erős.

Az MKS érzésünk szerint kissé leegyszerűsített belső térrel szériamodellként is sikeres lehetne, de tartunk tőle, hogy a Ford vezetése nem lesz elég bátor, és ez az autó is egyedi példány marad, akárcsak az utóbbi évek legtöbb Lincoln tanulmánya.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.